Economia

ALEJANDRA LARA

GERENT DEL CONSORCI DE LA DO ALELLA

Ens hem de fer nostra la DO

Q

uins han estat els primers passos del consorci?

Una de les primeres coses ha estat muntar l'estructura comunicativa. Hem fet el logotip, que s'ha presentat aquesta setmana, i estem a punt de posar en marxa el lloc web, fet que està previst per la primavera.

Com serà aquest web?

No serà un lloc web institucional, volem que sigui un portal del territori i que hi siguin presents els agents públics i privats que tinguin a veure amb el vi.

Quins són els primers objectius?

Treballem en quatre eixos: que la gent conegui la DO, promocionar els vins dels cellers, atreure visites als municipis i incentivar el sentiment de pertinença.

S'ha de començar de zero, doncs.

És que podem caure en l'error de voler buscar, des d'ara mateix, les grans bosses de clients: els turistes que arriben al port de Barcelona o els que passen cada dia per l'autopista, però primer cal que la gent d'aquí s'ho faci seu.

Com s'aconsegueix aquesta sensibilització?

Una de les iniciatives que ja hem engegat són les jornades de formació amb tècnics i regidors dels municipis que en són membres. Aquestes trobades generen dinàmiques de les quals surten idees noves. També treballem el concepte històric de la DO. El sommelier César Cánovas va venir un dia i ens va fer notar una cosa: el vins de la DO Alella tenen un ADN molt marcat gràcies a la varietat pansa blanca.

Quines altres accions teniu pensades?

Hem iniciat una via de col·laboració amb la revista Papers de Vi, estem en contacte amb el Consell Comarcal per participar en la ruta relacionada amb la sèrie La Riera, hem sortit en diversos espais promocionals...

Esperaran a potenciar la marca abans de desenvolupar l'oferta enoturística?

Són processos paral·lels. Ara no podem crear grans coses perquè encara no hi ha prou diners, però sí que podem organitzar els recursos que existeixen i donar-los una història. No ens hem d'inventar, ja ho tenim.

De quins actius parla?

El territori té molt renom en l'àmbit gastronòmic, tenim el vi, tenim ports, el mar, restes arqueològiques, termalisme, la proximitat de Barcelona. Hem de fer que nosaltres mateixos ens ho creiem.

El creixement del consorci ha d'anar acompanyat d'un augment de la producció del vi de la DO?

Hi ha molta extensió de vinya que no s'explota, molta que es treballa i acaba sent cava; per tant, sí que pensem que hi ha recorregut en aquest camp.

El consorci assumeix l'organització de les jornades gastronòmiques, quins canvis hi haurà?

Canvien les dates, ja que seran entre el 25 de març i el 10 d'abril, canvia la imatge i també una mica la filosofia: prioritzem la qualitat. Volem que els restaurants assumeixin un paper més actiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
turisme

Casa Batlló rep 1,5 milions de visitants el 2023 i supera els 50 milions de facturació

barcelona
política

Catalunya lidera la captació de fons Next Generation a l’Estat

barcelona

Granollers activa un pla per promoure el comerç urbà

Granollers

Eurecat i GironaHub impulsen la generació de start-ups tecnològiques

GIRONA

La pedregada afecta més de 1.400 hectàrees de fruita dolça del Segrià

Lleida

El Govern destina 4,7 milions en ajuts per a noves inversions industrials

girona
ECONOMIA

La funeraria supramunicipal FuneCamp preveu un estalvi del 30%

Reus
economia

Eacom instal·larà un centre logístic a Tortosa i preveu crear un centenar de llocs de treball

Tortosa
estats units

Boeing accepta declarar-se culpable de frau en el cas dels 737 Max

barcelona