contra xifrada
Suar a baix cost
De tots els catàlegs d'excuses que hi ha en el mercat probablement destaca pel seu volum aquell a què es recorre quan s'acosta l'hora d'anar al gimnàs. És un catàleg gruixut com n'hi ha pocs, però l'assetja una amenaça que podria posar-lo a règim fins al punt de forçar la seva actualització.
La culpa que l'argument pecuniari difícilment sigui mai més vàlid per consolar la mala consciència la tenen iniciatives com la de la companyia holandesa Basic-fit, una empresa que basant-se en el concepte de gimnàs a baix cost té la intenció d'obrir a Catalunya fins a una dotzena de centres. Els gimnasos que Basic-fit planeja escampar pel territori seguiran la mateixa línia que ja ofereixen els que la cadena té a Barcelona (al carrer Aragó) i Mollet del Vallès. Especialment sonat ha estat aquest darrer, ja que ha captat 1.600 socis en tan sols dos mesos i ha calgut readaptar les instal·lacions per encabir la soferta clientela.
George Houtenbos, un dels socis de l'empresa i responsable d'expansió a l'Estat espanyol, explica que la firma ja fa anys que funciona a Holanda i que, “per similitud de caràcters”, la primera inversió a l'exterior es fa a Catalunya.
DEL CEL A LA TERRA.
L'empresa copia el model nascut del món de l'aviació comercial, però matisa: “El model Basic-fit s'assembla més a Easyjet o Vueling que no pas a Ryanair, perquè donem un preu baix però el producte és molt bo”. Houtenbos s'explica: “Les cintes, bicicletes i màquines són les millors del mercat, però, en canvi, si vols un entrenador personal te'l pagues a part”. El concepte va generar-los un problema a l'hora de donar una oferta als usuaris de l'spinning, “una activitat que aquí està molt de moda”. Ho van resoldre amb un tipus de bicicleta que incorpora una pantalla digital amb un monitor virtual.
LA PELA ÉS LA PELA.
Si bé l'oferta de gimnasos de nivell mitjà-alt a Catalunya està coberta, Basic-fit considera que hi ha un buit en el mercat del gimnàs de baix cost: “És una funció que tradicionalment havien complert més els gimnasos de barri, que en molts casos són més clubs d'arts marcials que no pas centres de fitness”, i, tot i que “hi ha llocs on l'oferta municipal és bona”, l'empresa holandesa confia que el seu producte serà atractiu per al client.
EL GANXO DEL PREU.
George Houtenbos explica: “A tot arreu hi ha dues èpoques punta d'afluència al gimnàs: el mes de setembre i després de Nadal, però aquí hi ha un tercer moment àlgid, el de l'operació biquini. És aquell mes o mes i mig abans d'anar a la platja”.
Basic-fit no ha concretat encara on obrirà els nous centres, però sí que té els ulls posats a Girona, Tarragona, Reus, Salou, Sabadell, Terrassa i Manresa. Les excuses, per al dentista.