Gran angular

Antoni Belmonte

president de la confederació empresarial de tarragona

“Que s'acabi la por de trobar-te un polític i haver-te de quadrar”

Antoni Belmonte presideix des de maig del 2008 la Confederació Empresarial de Tarragona (Cepta), una institució pensada per potenciar i defensar l'activitat emprenedora de les terres tarragonines i que el passat 25 de febrer va fer entrega dels guardons que concedeix des de fa onze anys als elements més destacats del teixit productiu del territori. Va presidir l'acte el príncep Felip de Borbó, qui, en un Palau de Congressos ple a vessar de la flor i nata de l'empresariat local, va optar per afalagar-los les orelles: “Sou una referència i un estímul indubtable per a tots”.

Què tenen de particular els empresaris de Tarragona?

Som empresaris de capital, perquè Tarragona és capital.

De fet, aquesta és una demarcació partida, el Camp de Tarragona per una banda i les Terres de l'Ebre per l'altra.

No, no. No es tracta de posar cap frontera. L'AECE (Associació d'Empresaris de les Comarques de l'Ebre) té la representació empresarial a les Terres de l'Ebre i fa la seva, però depèn de la Cepta. Tenim una relació excel·lent.

I les relacions Tarragona-Reus també són tan excel·lents?

Avui en dia la Cepta no té cap rivalitat amb gent de Reus. És possible trobar algú que parli més del que és degut i sovint sense raó, però, és clar, la cadira de la Cepta és una cadira que fa molta gràcia a molta gent.

I que les tibantors siguin visibles pot donar mala imatge al global del territori?

Qui les fa més visibles són els polítics i això ja és un altre món. Malament si barregem feina i política.

Continua essent tan crític com va ser-ho amb les polítiques del tripartit en matèria de medi ambient?

És que no és que fos crític, allò va ser un veritable desastre. Ens venien a fer de moderns i aplicar polítiques avantguardistes, però davant qualsevol mesura els primers afectats sempre érem els empresaris del territori. Passava sempre la mateixa cosa: Europa aprovava una normativa i venien els nostres polítics i donaven dos tombs més a la clau.

Vol dir que la normativa catalana és més restrictiva?

Moltíssim més. Jo sóc del sector de l'automoció i ens tenen martiritzats. Però no som els únics. Què es pensa, que les fàbriques de mobles de la Sènia han tancat totes? Doncs no! El que passa és que s'han traslladat uns quilòmetres més enllà, al País Valencià, perquè allà sí que les deixen treballar. I si parlem de la franja del Cinca no hi ha ni color.

Amb aquest discurs no li fa por que l'acusin d'haver-se venut als interessos de les petroquímiques i les nuclears?

Jo no m'he venut mai. El que vull que s'acabi és la por de trobar-te un polític i que t'hagis de quadrar davant d'ell perquè mana. Això no pot ser. S'ha de mantenir el respecte, però les coses clares.

El cementiri nuclear ha d'anar a Ascó?

Jo hi estic d'acord. Estem en una època en què no es pot triar, el mercat és tan dèbil que no podem triar. Quan passa una cartera econòmica per davant hem d'estirar la mà perquè no s'escapi. També suposo que la tecnologia i la seguretat que hi ha avui en dia no és la mateixa que 40 anys enrere.

Però aquesta cartera de negoci respecta l'equilibri d'interessos de tots els empresaris de la zona? Vol dir que al gremi del turisme i l'hostaleria li fa gaire gràcia?

El progrés té un preu. Què volem? Volem llum i escalfor? Doncs cal energia. Amb això del respecte al medi hi hauria molt a dir. Un exemple: jo m'he criat a la petroquímica i he vist l'evolució de com es feien les coses i com es fan ara. He conegut tot l'entorn, no com aquests que parlen i fa quatre dies que són aquí.

i

La reclamació vehement

Belmonte no estalvia vehemència quan parla i hi ha temes que l'encenen visiblement, com ara el dèficit d'infraestructures “el corredor Mediterrani és una prioritat”. Afegeix que “no serveix de res tenir un palau enmig de la Meseta si no tenim una carretera per anar-hi”. I s'explica: “El tram de l'A-7 que està desdoblat és perfecte però s'ha d'acabar ja fins a les Terres de l'Ebre. Els valencians ja s'espavilaran, però nosaltres hem d'exigir que s'acabi i més al preu que costa l'autopista. És del tot inacceptable”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
BEGUR

Reclamen la readmissió del delegat dels treballadors d’Innova Coptalia

BEGUR
economia

Els treballadors de la planta de compostatge de Botarell faran vaga indefinida a partir del 23 d’agost

Botarell

Els preus es contenen amb un creixement interanual del 2,7% al juliol

GIRONA
economia

La inflació baixa gràcies a l’electricitat i els aliments

barcelona
economia

L’atur juvenil mundial marca la xifra més baixa dels darrers quinze anys

barcelona
economia

El Prat bat un nou rècord al juliol: més de 5 milions de passatgers

barcelona
economia

Es dispara el nombre de persones i empreses que no poden fer front als seus deutes

barcelona
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona-Costa Brava supera el milió de passatgers

VILOBÍ D’ONYAR
economia

L’aeroport del Prat supera els cinc milions de passatgers al juliol i bat un nou rècord històric

El Prat de Llobregat