l'entrevista
“Hi ha pobles turístics que voldrien tenir un Saloufest”
Entén el debat que en els darrers dos anys s'ha creat al voltant del Saloufest?
La veritat és que no. Em sorprèn que 7.250 clients que vénen a la capital de la Costa Daurada siguin notícia. Aquest esdeveniment se celebra al municipi des del 2002, i fins al 2010 no havíem tingut cap publicitat, ni positiva ni negativa.
Des de l'agència Sol Active Tours, de la qual vostè és la gerent, com es coordina un grup tan multitudinari?
Per a nosaltres es tracta d'un turista més, tot i que amb el temps sí que ha variat exponencialment el nombre d'estudiants que s'hi apunten. En la primera edició van venir 300 universitaris, mentre que l'any passat en van ser 8.000.
Recriminaria el seu comportament?
En general, la seva forma d'actuar és correcte i això ho demostra el fet que portem anys treballant amb els mateixos hotels. En molts establiments em remarquen que són educats i que sempre estan donant les gràcies. Pel que veig, es tracta d'uns turistes que són benvinguts.
La seva estada, a més, deixa 5,5 milions d'euros a la població, aconseguint així un bon inici de la temporada.
Estic convençuda que en altres localitats turístiques els agradaria tenir una iniciativa semblant. En l'època universitària intentes aprofitar el màxim les 24 hores, sempre intentant no fer mal. De fet, no hi ha hagut incidències importants.
Enguany, alguns dels joves semblaven molestos per les imatges que va deixar la festa del 2010. És cert?
A ningú li agrada que el qualifiquin sense conèixer-lo. Si em poso al seu lloc, tampoc m'entusiasmaria anar-me'n de vacances i que em seguissin les càmeres, que em fessin preguntes... A vegades es poden sentir com la mona de la fira.
També feien la impressió d'haver estat alliçonats per tal que no protagonitzessin segons quins excessos al carrer.
Se'ls aconsella que si es troben amb els mitjans de comunicació no facin cap espectacle. Quan durant el dia practiquen esport hi ha menys presència mediàtica, quan el Saloufest són quatre jornades completes, i no a partir del vespre.
Alguns consells sembla que han fet efecte, ja que ha estat minoritari el consum d'alcohol al carrer.
Intentem respectar al màxim les ordenances. Això sí: s'hi han d'atenir tant els britànics com els no britànics. Amb més de 7.000 persones, si busques les pitjors imatges segur que les pots trobar!
I la moda de sortir desvestits?
Des de l'organització els diem que han d'anar tapats perquè estan en un lloc amb més gent. Traient les excepcions, les disfresses de la majoria han estat boniques. Em va impressionar una universitat en què 500 alumnes anaven de mims.
El que sí que a vegades ha qüestionat ha estat la publicitat de l'any passat, amb referències a festes desenfrenades.
La companyia de màrqueting no va saber vendre l'essència de la cita, que és la pràctica de l'esport. Quan l'agència de viatges britànica I Love Tour va veure la propaganda es va espantar com nosaltres.
I han temut mai que l'Ajuntament els posés traves per acollir l'esdeveniment?
En cap moment. Hem tingut molt bona col·laboració amb el consistori i amb la policia. La ciutat és gran i té unes platges, una infraestructura i una capacitat professional en què pot ser compatible el Saloufest amb el turisme familiar.
Enllaços relacionats
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 05-05-2011, Pàgina 17
- El Punt. Barcelona 05-05-2011, Pàgina 17
- El Punt. Camp de Tarragona 05-05-2011, Pàgina 17
- El Punt. Comarques Gironines 05-05-2011, Pàgina 19
- El Punt. Penedès 05-05-2011, Pàgina 17
- El Punt. Maresme 05-05-2011, Pàgina 17
- El Punt. Vallès Occidental 05-05-2011, Pàgina 17