Hostalric, seu del clúster de productes per a gurmets
Aquesta aliança està formada per disset empreses del país, entre les quals hi ha Galetes Trias, de Santa Coloma
El clúster català d'elaboradors de productes per a gurmets inaugurarà, passat l'estiu, la seva seu, que estarà situada a Hostalric. La intenció és convertir aquest espai en un centre d'interpretació de la gastronomia catalana, on s'organitzaran activitats diverses i hi haurà una botiga de productes gurmet. En definitiva, es pretén que Hostalric sigui un punt de trobada entre els empresaris del clúster i compradors internacionals per tal de potenciar la projecció d'aquests productes fora del mercat estatal.
A part, a Riudellots de la Selva hi haurà un altre espai que el clúster dedicarà a fer demostracions i presentacions de nous productes.
Així es va donar a conèixer ahir en una roda de premsa que van fer representants del clúster a la Cambra de Comerç de Girona. En aquest acte es va anunciar la creació de la marca Catalonia Gourmet, que representa les disset empreses catalanes que actualment formen part d'aquest clúster (entre les quals hi ha Galetes Trias, de Santa Coloma de Farners i únic representant gironí). Aquestes empreses ofereixen productes d'alta gamma que pertanyen als sectors d'alimentació següents: fruita seca, làctics, olis i conserves, productes del mar, vins i caves, xarcuteria, xocolates i galetes.
Tal com va explicar Joaquim Trias, gerent de Galetes Trias i vicepresident del clúster, el principal objectiu d'aquesta aliança empresarial és potenciar l'exportació. “Algunes d'aquestes empreses no sortirien mai a l'exterior soles, però sí com a col·lectiu. I la sortida a aquesta situació econòmica són els mercats internacionals”, va dir.
LA FRASE
Primeres actuacions conjuntes
El clúster ja ha iniciat les seves primeres accions conjuntes. Així, s'ha arribat a un acord amb les botigues del monestir de Montserrat, on hi haurà una prestatgeria de productes per a gurmets. D'altra banda, al setembre es posarà en servei una botiga en línia i s'apostarà per promocionar el turisme gastronòmic, que alhora servirà de promoció del producte català de qualitat. Finalment, es treballarà per establir sinergies amb empreses d'altres sectors.