Empreses

Grup Taurus focalitza el seu radi d'acció en els països emergents

La firma de petits electrodomèstics, que basa el creixement en la internacionalització i la innovació, converteix la filial del Brasil en la més gran del grup, amb prop de 1.000 treballadors i hi introdueix la marca Winsor

Taurus Group, la firma de petits electrodomèstics amb seu a Oliana (Alt Urgell), estén la seva presència a través de les 13 filials que té repartides pel món, sobretot en països emergents. Després d'obrir la darrera filial a Colòmbia a principi d'any, ara és l'hora del Brasil, el país de moda en captació d'inversió estrangera per les enormes possibilitats de creixement gràcies a l'organització dels mundials de futbol i els jocs olímpics. La filial de Taurus al Brasil dóna feina a gairebé 1.000 treballadors dels prop de 2.400 que el grup català té repartits pel món.

Taurus actua en aquest país llatinoamericà a través de la marca Mallory. “Les plantes que tenim al Brasil fabriquen el 70% dels productes que es consumeixen en aquell país d'enormes possibilitats”, explica Ramon Termens, president de Taurus Group. A més, la direcció de l'empresa catalana, que l'any vinent celebrarà el 50è aniversari, ara encara vol donar més pes al país de la samba. “En aquests moments estem en ple llançament de la marca Winsor, de la línia de perruqueries; això suposarà reforçar la nostra organització al país llatinoamericà”, sentencia Àngel Riudalbàs, director general de Taurus, que va facturar 200 milions d'euros l'exercici passat.

La política d'adquisicions s'emmarca en el creixement en mercats emergents els darrers cinc anys. Després d'operacions de compra de firmes locals que han permès al grup penetrar amb força en mercats com el sud-africà, l'indi o el brasiler, ara Taurus continua la seva política d'expansió en aquestes economies, amb l'obertura de filials a Colòmbia, el gener passat, que s'uneix a les ja existents a l'Estat espanyol, Portugal, França, Marroc, Mèxic, Sud-àfrica, Índia, Xina, Hong Kong, Itàlia i Dubai.

Tot i que la firma catalana va entendre ja al 2007 que al mercat espanyol “caldria aplicar polítiques de contenció davant els problemes que ja es veien a venir”, tal com diu Ramon Termens, el grup no ha perdut el temps en el mercat internacional.

Precisament a primers d'any l'empresa va donar a conèixer l'adquisició de l'empresa francesa de petit aparell de cuina i climatització, White and Brown. Amb aquesta compra el grup català uneix la seva capacitat de producció amb la bona presència de White and Brown en la distribució francesa de presència mundial com Leroy Merlin o Carrefour. Fundada el 1988, la firma francesa té la seu a Sens, a tocar de París, i va obtenir una facturació de 10 milions d'euros en el seu darrer exercici.

Al setembre del 2009 Taurus va sorprendre quan va adquirir el 75% de la companyia Winsor, i va entrar així al sector de la perruqueria. Aquesta empresa va tancar l'exercici el 2008 amb 4 milions d'euros de facturació i és una de les companyies referents en el sector de la perruqueria professional, l'estètica i el petit electrodomèstic de cura personal a l'Estat espanyol. Amb una inversió de dos milions d'euros en el moment de la compra, Taurus va preveure doblar la facturació de Winsor en tres anys.

I a finals del 2009 el grup de les Terres de Ponent va aconseguir el negoci d'eines elèctriques de Casals, amb l'objectiu fonamental de potenciar i consolidar la presència de la marca Casals pel mercat internacional. “La unió de Taurus i Casals va ser una clara aposta per la innovació i el desenvolupament de nous productes gràcies a les sinergies que genera el know-how dels més de 100 anys d'història de Casals i les plataformes de R+D de Taurus”, explica Ramon Termens.

Les marques de Taurus són la seva pròpia, Monix, Casals, Mallory, Insalsa, Mellerware, Coffeemotion, Winsor i Turmix. Destaquen els productes Mycook, les batedores Bapi, els centres de planxat Bravissimo o els climatitzadors Tropicano.

El Grup Taurus, creat el 1962 a Oliana per la família Betriu, és l'empresa més gran de l'Alt Urgell, amb una plantilla propera als 450 treballadors a les Terres de Ponent. En l'actualitat, la firma és estratègica per a la comarca perquè una bona part de la plantilla dissenya i desenvolupa el producte que arriba a 80 països.
Facturació
200 M€
Treballadors
2.400
Any de fundació
1962

La firma d'Oliana aposta pel disseny

Una de les obsessions del grup català és l'aposta per la innovació i el disseny. El desenvolupament de productes propis fruit d'una important inversió en R+D és una de les filosofies de l'empresa. De fet, unes 250 persones (el 10%) de la plantilla total del grup estan destinades al desenvolupament, enginyeria, innovació i disseny del producte. Bona part de l'equip és a la planta d'Oliana, però l'equip d'innovació “està enllaçat amb la resta de filials ja que des d'allà es coneix millor el client”, diu Riudelbàs, que explica que ara s'amplia una nau per poder exposar els productes per línies de negoci.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.