Societat
Al Maresme, en tren
Renfe i el Consorci de Promoció Turística ideen un bitllet adreçat als turistes perquè descobreixin els municipis de la costa
Hi col·laboren establiments i serveis
Els municipis de la costa del Maresme i el tren fan bona parella. O així ho han entès Renfe i el Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona Maresme, que després de dos anys de converses han enllestit un nou producte orientat a atraure fins a la comarca el major nombre de turistes i visitants. La iniciativa ha estat batejada com a tiquet turístic Maresme, i es tracta d'un bitllet d'anada i tornada a algun dels municipis del litoral maresmenc que es vendrà a totes les estacions de la xarxa de rodalies de Barcelona. Acompanyant el bitllet, una guia pràctica amb un petit plànol de la població i quatre pinzellades sobre aquells indrets o espais amb un valor cultural, patrimonial o històric més important. La gerent del consorci, Ana Cris Gilaberte, explica que el treball conjunt amb els municipis amb estació de la línia de rodalies ha permès “que fossin ells els que triessin els aspectes a destacar”. La guia també inclou informació d'interès i telèfons de contacte. “Ens sembla una experiència molt valuosa atès el gran nombre de viatgers que fan ús de la línia i que, sobretot per als turistes de la zona nord del Maresme, és el principal mitjà de transport quan decideixen fer una sortida”, apunta Gilaberte.
De moment, i tot i que es va començar a treballar amb unes expectatives més grans, el tiquet turístic Maresme només permet als usuaris adquirir-lo per anar a una estació de les divuit que formen part de la línia. “En una segona fase seria interessant poder lligar un conveni amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) per connectar també els pobles de muntanya a través de la xarxa d'autobusos urbans i ampliar l'oferta als visitants”, va assenyalar la gerent de l'organisme. Ana Cris Gilaberte considera que aquesta iniciativa pot esdevenir un important atractiu per descobrir una comarca que en els darrers anys ha impulsat un bon nombre d'actuacions per promocionar de cara a l'exterior molt més que no pas el sol i la platja, els aspectes més coneguts i valorats del territori.
A banda del viatge en si, que ja assegura l'interès de l'usuari, s'hi afegeix un segon al·licient: un seguit de descomptes en establiments i serveis que poden fer decantar la balança als indecisos. Així, qui presenti el bitllet pot obtenir per només 4 euros un dels coneguts vermuts de L'Espinaler de Vilassar de Mar, un 10% de descompte en els productes Mataró. Ciutat mediterrània i Nau Gaudí a la botiga Mataró de l'oficina de turisme, o un altre 10% de descompte en els banys termals de Caldes d'Estrac. El tiquet turístic Maresme serà vigent durant tot l'any. S'han editat 30.000 guies en quatre idiomes –català, castellà, anglès i francès– i 20.000 fulls de mà amb una informació més general sobre la proposta. El bitllet, que s'adequa també a les tarifes per zones vigents, costa de 2,90 euros per a una zona a 9,80 per a les sis zones. “Els preus es mantenen fins al 31 de desembre, quan Renfe hagi de revisar els preus dels bitllets”. El Consorci de Promoció Turística considera d'extrema importància mantenir les accions orientades a la difusió dels atractius turístics del Maresme, que, en els darrers anys, ha estat “beneïda” amb una publicitat de primer ordre ja que ha estat l'escenari de la popular sèrie de TV3 La Riera.