Economia

SEGRIÀ

Aitona crea la ruta turística de la fruita

La marca Fruiturisme segueix el model de les rutes del vi i de l'oli

Aitona és la pionera en la creació d'un producte de turisme gastronòmic vinculat a la fruita dolça. La marca Fruiturisme, que es va presentar ahir amb el suport de la conselleria d'Agricultura, posa a treballar empreses, ajuntament i veïns amb un objectiu comú: “crear fonts de riquesa per desenvolupar l'economia local”, segons l'alcaldessa, Rosa Pujol. A Aitona es produeixen anualment 60.000 quilos de fruita dolça, sobretot préssecs, nectarines i préssecs xatos.

Amb la iniciativa es vol atraure visitants a partir de gastronomia elaborada amb aquestes fruites i la conveniència de menjar-ne. Així, es crearà “la ruta agroalimentària del préssec i la nectarina” i “la diada de la fruita dolça”. Es promocionarà l'agroturisme, així com visites al paisatge de regadiu i secà, especialment bonic durant la primavera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

El Nikkei registra la pujada més gran des del 2008 l’endemà de la caiguda

barcelona
COMERÇ

Els comerços de Tarragona estan molt poc digitalitzats

TARRAGONA
habitatge

La compravenda d’habitatge cau un 11% al juny

barcelona
economia

Creixen un 55% els autoconsums col·lectius connectats a Endesa

girona
GIRONA

La compravenda d’habitatges a la demarcació cau un 13,3% el mes de juny

GIRONA
economia

Raimat inicia la verema amb molt bones perspectives gràcies a les temperatures del maig i juny

Raimat
energia

Baixa la producció anual d’energia elèctrica provinent de les renovables

barcelona
economia

Codorniu paga més pel raïm per compensar la sequera

Sant Sadurní d’Anoia
Celestí Ventura
President del Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona (Cateb)

“Cal mobilitzar el petit inversor per finançar l’habitatge social”

Barcelona