Eurekakids inaugurarà una botiga a la setmana des d'ara fins a finals d'any
L'empresa dissenya i comercialitza els seus articles i es desentén de qualsevol opció de negoci que trenqui amb la seva filosofia contrària als joguets sexistes o de connotacions bèl·liques
Dedicar-se a fer joguines per a la mainada deu ser una feina agraïda, perquè un sap que el gènere acabarà en mans de clients entusiastes. Per contra, però, un també és conscient que es tracta de clients que tenen ben poca solvència per pagar-se el caprici. Posats a voler fer negoci no serà mala cosa, doncs, despertar també l'interès dels que han de finançar els petits consumidors.
Fer que les criatures creixin jugant és l'objectiu que busca l'empresa gironina Eurekakids i sembla que la proposta agrada tant als menuts com als progenitors-pagadors, perquè els productes de la marca que acaba d'estrenar seu a Riudellots de la Selva s'escampen cada dia més per Europa. Les joguines formatives d'Eurekakids han fet en pocs anys el salt del mercat català al mercat europeu i la cursa de creixement no s'atura, perquè abans de finals d'any la companyia té previst apujar les persianes de 20 nous punts de venda, a raó d'un a la setmana, que se sumaran a la vuitantena que ja té repartits per l'Estat espanyol, Andorra, Portugal, França, Itàlia i Bèlgica.
EL BENELUX.
Amb una facturació de 14,7 milions d'euros l'any passat Eurekakids ha fet un pas endavant aquest estiu amb l'entrada en el seu accionariat del fons de capital risc Nazca, una operació que segons Mayol ha estat determinant per possibilitar el creixement de l'empresa i que repercutirà, de bon començament, amb una facturació de 20 milions d'euros a finals de 2011 i, segons les previsions, amb un gran salt en els propers tres anys que ha de possibilitar tancar l'exercici 2014 sobre la ratlla dels 40 milions de facturació. “Això almenys pronostica el full d'Excel” precisa Mayol, abans de destacar: “Fins ara hem anat complint sempre tots els business plan que hem anat traçant.”
Eurekakids no és només un negoci de joguines, sinó que busca l'element pedagògic rere cada peça que dissenya i comercialitza. És per això que, si bé les seves joguines es poden trobar en d'altres aparadors més enllà de les botigues de la pròpia cadena, “han de ser sempre establiments que respectin la nostra filosofia. Els nostres productes no els trobaràs mai en un Toys r' Us.”
NI SEXISME NI ARMES.
Quan el 2002 Eurekakids va obrir la seva primera botiga a Girona ho va fer després de sondejar el mercat i advertir que podien “donar una oferta que no estava coberta”: “El nostre és un producte innovador perquè a banda de distreure també procura desenvolupar la ment dels nens.” Malgrat que comercialitzen articles que poden entretenir mainada de 0 a 12 anys, Mayol matisa: “El nostre punt fort és la franja que va dels 0 a 8 anys.”
Després de Girona la companyia va obrir altres botigues a Catalunya (on ja té setze punts de venda), va estendre's per la península Ibèrica (la marca es troba molt més còmode a Navarra i regions del nord que no pas al sud), les illes Balears (tot just aquesta setmana va inaugurar un establiment a Ciutadella, Menorca) i es va llançar a explorar el mercat italià i el francès. Si bé la marca té interès en el mercat del nord d'Europa (la ja mencionada aposta pel Benelux) Erik Mayol descarta obrir botigues a la rica Alemanya o al Regne Unit: “Són mercats complicats i no els coneixem prou.”
L'R+D porta bandera catalana
Els més de 3.000 articles del catàleg de productes de la companyia porten segell de disseny català, perquè l'R+D es desenvolupa a la gironina seu central. Per la seva banda, el procés de fabricació és més dispers, ja que les joguines Eurekakids prenen forma a Israel, l'Àsia o els Estats Units: “Fabriquem una mica a tot arreu”, destaca Erik Mayol. Eurekakids usa un sistema dual en la gestió de les seves botigues: el 50% depenen de la casa mare i l'altra meitat funciona en règim de franquícia.