Torrons Vicens obre nou establiments en zones turístiques
L'expansió suposa augmentar un 20% la facturació i passar la plantilla de temporada a anual
L'empresa acaba d'adquirir Torrons Lluch, la tercera en vendes d'Agramunt
L'empresa Torrons Vicens d'Agramunt (Urgell) ha iniciat, l'últim any –coincidint amb el 235 aniversari de la seva fundació–, un pla d'expansió amb l'objectiu de situar el seu producte a les zones turístiques de Catalunya. Amb la inauguració d'una botiga a Sort, a tocar de la famosa administració de loteria La Bruixa d'Or, ja són nou les botigues que ha obert enguany. La previsió per l'any vinent és continuar creixent amb nous establiments, amb un nombre similar al de l'últim exercici, segons expliquen fonts de la firma lleidatana.
El primer establiment obert fora de la fàbrica d'Agramunt va ser a Sitges, ciutat d'on prové l'actual propietari, Àngel Velasco. Llavors va ser la Jonquera i Barcelona (als carrers Petritxol, Consell de Cent i Urgell, i a la Rambla i la Boqueria). Fa poques setmanes se'n van inaugurar a Girona i a la capital del Pallars Sobirà. Un 50% dels establiments són propis.
L'expansió ha suposat incrementar la producció, que ja se situa en 1.500.000 pastilles de torró; un 30% corresponen a la varietat d'indicació geogràfica protegida Torró d'Agramunt, el tradicional dolç rodó elaborat a base d'avellanes o ametlles, sucre, mel i clara d'ou. Però l'aspecte més significatiu del creixement és que es passaria de 25 treballadors fixos anuals als 70 necessaris que hi ha en l'actualitat només en la campanya prèvia a Nadal”, expliquen fonts de l'empresa. Així mateix, la firma centenària “preveu tancar l'any amb un increment d'un 20% de la facturació”, explica Àngel Velasco.
Un element que indica que l'empresa passa de llarg de la crisi és que acaba d'adquirir Torrons Lluch, la tercera firma torronaire de la vila d'Agramunt.
Una de les fites de l'empresa és potenciar les exportacions, que ja representen un 23% de la facturació. A tall d'exemple, hi ha clients importants als EUA, els Emirats Àrabs, Alemanya, França i alguns països de l'Amèrica Llatina. Torrons Vicens té la seu i la fàbrica a Agramunt, però el departament d'exportacions està situat a Barcelona. La firma també és propietària de Trufes Gut, amb seu a Sant Boi.
L'empresa elaboradora de torró i altres productes dolços acaba de treure una varietat que es presenta amb un bany daurat. “Ara ja comença a fer furor, perquè el seu resultat és espectacular”, asseguren fonts de l'empresa, que en els últims temps s'està especialitzant en productes de bomboneria i delicatesen, xocolates selectes i torrons de sabors innovadors, i disposa d'un ventall de més de 300 referències. A més, també disposa d'una varietat ecològica. Els productes de la firma lleidatana es poden trobar en grans superfícies comercials, en botigues especialitzades i també als establiments d'El Corte Inglés de tot l'Estat. Tot i així, la compra directa a la mateixa fàbrica significa una part important de les vendes. De fet, el 2010 hi va haver un rècord de visitants que van anar a les instal·lacions. Concretament van ser 10.400 persones les que van passar per la fàbrica.
En les pròximes setmanes la firma obrirà el Museu del Torró i de la Xocolata a la Pedra, amb una superfície de 240 metres quadrats. Allà, s'hi podrà veure la història i els productes amb formats 3D.
Una altra edició de la Fira del Torró
Aquest cap de setmana se celebra la 23a Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra a Agramunt. Es tracta d'una fira multisectorial en què les quatre firmes torronaires agramuntines, Torrons Vicens, Torrons Roig, Lluch i Fèlix, són les grans protagonistes. La vila, amb una població a tocar dels 7.000 habitants, rep de mitjana entre 60.000 i 70.000 visitants en cada edició, que aprofiten per fer les compres, a poques setmanes ja de les festes nadalenques.