Montsià
Els moblistes de la Sénia piquen l'ullet als hotelers
Naix Interihotel, la primera fira de l'Estat especialitzada en mobles d'interior per a hotels
Els organitzadors hi veuen un mercat potent per les 60.000 places hoteleres que hi ha a només 1 hora
El sector del moble de la Sénia, que els últims cinc anys ha perdut un 60% de la facturació, intenta obrir-se a nous mercats i un d'ells és el dels mobles i equipaments d'interior per a hotels. Hi ha empreses del clúster de la Sénia que ja fa anys que treballen aquest mercat però ara s'ha volgut anar més enllà i des del Centre de Difusió Tecnològica de la Fusta i el Moble de Catalunya (CENFIM) s'ha organitzat la primera fira Interihotel, un certamen especialitzat en mobles d'interior per a hotels. “És la primera d'aquest tipus que s'organitza arreu de l'Estat i crèiem que pot funcionar molt bé”, assenyalava Antoni Zaragoza, director de màrqueting i investigació de mercats del CENFIM. “Hi ha fires del moble i fires de restauració, però existeix un buit pel que fa a fires especialitzades en mobles per a hotel i nosaltres provarem d'omplir-lo”, hi afegia.
Segons un estudi de mercat encarregat pel CENFIM, en un radi de cent quilòmetres de la Sénia, és a dir a menys d'una hora de camí, hi ha 60.000 places hoteleres. “Si tenim en compte que aquests establiments renoven el seu mobiliari cada deu anys de mitjana, ens surten 6.000 habitacions per any”, argumentava Zaragoza. El mercat potencial es multiplica si s'hi sumen les places hoteleres de Catalunya (223.000) i del País Valencià (122.000).
La fira instal·lada al centre de negocis de la Sénia, al polígon industrial Les Mataltes, va inaugurar-se aquesta setmana i estarà oberta tots els dimarts i dimecres durant dos mesos. No es tracta d'una gran fira. De fet, només hi ha onze empreses que exposen un producte global: mobiliari, muntatge, instal·lació elèctrica, tèxtil i manteniment, per posar-ho més fàcil al comprador. Paral·lelament, el CENFIM organitza les visites amb hotelers de Catalunya i el País Valencià, principalment, i el balanç dels primers dos dies ha estat positiu.
LA XIFRA
“No té res a veure amb la crisi”
Entre els expositors que participen a Interihotel hi ha Room Contract, una empresa amb 85 treballadors, 45 anys de trajectòria i que en fa 12 que treballa amb el sector hoteler. “El més difícil és fer venir la gent, però els que vénen en surten satisfets”, explicava Manel Checa, un dels comercials. També Arquitek Contract fa quinze anys que es dedica al mercat de l'equipament d'hotels. Això demostra, segons el director de màrqueting i investigació de mercats del CENFIM, Antoni Zaragoza, que aquest certamen “no té res a veure amb la crisi, sinó que es tracta de potenciar mercats existents”, assenyalava.
Pel que fa als potencials compradors, els perfils són diversos. Hi ha des del propietari d'un petit hotel rural amb deu habitacions, fins al responsable d'una cadena hotelera amb més de 2.000 llits. “Ens sembla una proposta interessant, però trobem a faltar que hi haja per exemple mobles de restaurant”, explicava Àlvaro Marugán de l'hotel Alp Masella, un establiment amb 148 places.