Economia

Serra i Mota fa cent anys adaptant la tradició a les noves demandes

L'empresa xarcutera de la Cellera de Ter produeix cada any cinc tones i mitja de productes elaborats

El 15% de la producció es destina a l'exportació

Serra i Mota, l'empresa xarcutera ubicada a la Cellera de Ter, celebra el centenari de la seva fundació apostant per l'adaptació a les noves demandes del mercat i mantenint l'aposta per la qualitat dels seus productes. Amb un equip humà format per un centenar de persones, “intentem ser especialistes de la xarcuteria del passat per passar-la a la modernitat”, afirmava ahir el director general de Serra i Mota, Jordi Serra, després d'explicar com les exigències del mercat han fet que els darrers deu anys destinessin esforços per mantenir la qualitat en productes envasats i llescats, que són els que més demanda tenen avui en dia. En aquest sentit, i de cara a la primavera del 2012, Serra i Mota estudia llançar al mercat uns “packs per a singles”, envasos amb sobres d'uns 50 grams de pernil, pollastre... destinats a àpats individuals.

Tot i que els darrers anys Serra i Mota s'ha introduït de manera important com a marca blanca en grans empreses estatals, Jordi Serra insisteix que aquesta línia de producció complementa el mercat històric de l'empresa, que és el minorista, la xarcuteria tradicional, i que és on Serra i Mota té més reconeixement.

El pernil dolç

Serra i Mota és una de les empreses pioneres en l'elaboració i comercialització del pernil dolç a l'Estat i, entre els seus productes estrelles destaca el pernil cuit d'alta qualitat. De fet, “som especialistes en pernil dolç”, manifesta Serra, que apunta també com a producte d'èxit actual el lacón tallat a ganivet.

En total, Serra i Mota produeix un total de cinc tones i mitja l'any de productes elaborats i, malgrat la crisi que afecta l'economia general, es preveu que aquest any facturi un 5% més i que l'any que ve s'arribi als 20 milions d'euros de facturació. Un pla de projecció preveu incrementar també un 20% la facturació d'aquí a dos anys.Serra i Mota, que ocupa el número 11 en el rànquing de vendes en elaborats de productes carnis envasats a l'Estat, és pionera en l'exportació malgrat que “en aquest sector és molt difícil”. Actualment exporta un 15% de la producció i entre els seus clients hi ha Malta, Madeira, Croàcia i França, segons apunta el director general adjunt, Xavier Rigau.

LA FRASE

Serra i Mota vol seguir també pel camí de la gastronomia gironina, que ha triomfat al món
Jordi Serra
DIRECTOR GENERAL DE SERRA I MOTA

LA DATA

1911
Jordi Serra Trill
va fundar l'empresa a Girona i hi va establir els fonaments de la fabricació d'embotits.

LA XIFRA

5,5
tones
de productes elaborats fabrica a l'any l'empresa, cosa que la situa en el número 11 del rànquing de vendes.

‘Detalls de cent anys'

Amb motiu de la celebració del centenari, Serra i Mota ha editat un llibre, Detalls de cent anys, on fa un balanç des dels seus orígens fins a l'actualitat i que inclou també un catàleg dels seus productes. Quan li pregunten com s'ho fa una empresa d'aquestes característiques per tirar endavant en moments de crisi, Jordi Serra afirma: “Treballem molt.” Ell és la quarta generació familiar d'una empresa i Xavier Rigau, el seu nebot, representa ja la cinquena. Tots dos, juntament amb el director de màrqueting, Xavier Bou, i Neus Pañella són els autors del llibre, on s'afirma: “El que més desperta la nostra curiositat i il·lusió és la innovació dels nostres productes.” I recorden que en terres gironines “treballen alguns dels millors cuiners i restauradors del món”. I així, consideren bàsic “aplicar noves tècniques en els processos, adaptar gustos i aromes de tots els continents i conèixer què és el que satisfarà els futurs consumidors”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.