Emprenedors
Clickline
Enviaments amb un sol clic
L'usuari pot triar el transportista i gestionar el seu pressupost en línia en aquest portal
La idea de negoci de Clickline va sorgir -com passa amb molts altres casos d'emprenedors- d'una necessitat. Els seus dos socis, el matrimoni format per Josefina Molina i Jordi Coca, viatgen sovint, i més d'un cop han tingut la necessitat d'enviar documents d'un país a un altre. “A països com el Regne Unit, fa temps que hi funcionen plataformes que et venen a buscar el paquet a casa, però aquí sempre t'havies de desplaçar tu”, expliquen.
Així va sorgir Clickline, un portal que no només aplega l'oferta de diversos operadors de transports sinó que és el primer que ofereix al client l'opció de recollida a casa i de contractar el servei directament per internet. “Amb aquesta eina, l'usuari pot comparar els serveis i les tarifes de diversos transportistes, i abans, si l'usuari ho volia fer, els havia de trucar a cada un”, diuen els emprenedors.
Tot i que la idea de negoci va sorgir fa tres anys, els socis de Clickline han invertit temps a desenvolupar el programari i negociar amb els majoristes de transport, que és la part que reconeixen que ha estat més complicada “perquè d'entrada, no els podem assegurar un volum concret i, a més, la majoria encara no tenia definida cap estratègia de preus per operar en línia”. Amb tot, Clickline ja ha té l'oferta agregada de vuit operadors de transports on hi ha companyies com Nacex, TNT, Azkar o Fedex. “L'objectiu és arribar a un màxim de 12 operadors, que és la quantitat que considerem òptima”, destaca Molina. De fet, la companyia ja ha avançat convenis amb tres majoristes més de transport, que espera poder afegir d'aquí a poc a l'oferta del portal.
QUATRE MESOS.
Tots aquests enviaments es gestionen des de Sant Quirze del Vallès (Vallès Occidental), on l'empresa ha instal·lat el seu centre logístic. De moment, l'empresa ja dóna feina a una plantilla d'onze persones i les previsions de facturació per a aquest 2012 són de prop de dos milions d'euros, tot i que els emprenedors admeten que l'evolució de la conjuntura econòmica també hi tindrà un paper destacat. “En tot cas, de l'experiència que fins ara hem tingut, tenim clar que a pesar de la crisi, el client no sempre prioritza el factor del preu a l'hora de triar el proveïdor de transport”, destaca Molina.
Al negoci, controlat en un 80% per Josefina Molina i en un 20% per la firma patrimonial que comparteix amb el seu marit, hi han invertit fins ara cap a 450.000 euros, tots aportats per fons propis, tot i que els emprenedors expliquen que van rebre una primera proposta d'inversió d'un fons quan només feia un mes que eren al mercat. “De moment, però, la nostra intenció és seguir mantenint el control de l'empresa”, expliquen.