empresa
A.D. Tramontana busca capital català per no marxar
Els responsables de l'empresa diuen que ja troben inversors, però són estrangers, i si accepten els obligaran a deslocalitzar-se
L'empresa ara vol treure dos models nous de cotxe
L'empresa de cotxes esportius de luxe A.D. Tramontana (Advanced Design Tramontana), amb seu a Palau de Santa Eulàlia, busca inversors locals per poder créixer. La idea de l'empresa és treure dos models nous de cotxes i introduir-se també en el mercat de marxandatge amb articles exclusius.
De fet, el fabricant del cotxe Tramontana ja troba inversors, però són estrangers, perquè les vendes d'aquests cotxes es fan principalment als Estats Units i al mercat asiàtic i els inversors “ens obliguen a localitzar-nos”. Però els responsables d'A.D. Tramontana no volen marxar “abans de trucar a totes les portes i esgotar totes les possibilitats”. “Som una empresa de l'Empordà i volem continuar sent d'aquí. Si marxem perdrem tota l'essència de la marca, una marca mediterrània amb un disseny agosarat similar als dissenys més agosarats italians i que els entesos defineixen com una barreja d'un avió amb un Fórmula 1”, va comentar el president de la companyia, Albert Foncilla que va assegurar que l'empresa ara ha de créixer i situar-se en el mercat.
La idea de Tramontana va néixer el 2005, un cotxe fet a mà, per encàrrec i només per a les butxaques més selectes. Durant cinc anys es van dedicar a desenvolupar, crear i homologar el cotxe perquè es pugui conduir per carretera”. El primer Tramontana es va comercialitzar ara fa dos anys i des d'aleshores la marca ja disposa de tres models: un descapotat, amb un disseny avançat més clàssic i per a un estil de conducció de mitjana edat; una versió esportiva i el Tramontana R, “l'evolució del primer Tramontana” però amb una versió més radical.
El fabricant de cotxes ara es planteja treure dos nous models, el que anomenen Crossover, dels quals, segons totes les previsions, els primers prototips ja podrien començar a circular l'any vinent, primer amb una motorització estàndard, que derivarien més endavant cap a un segon model, però aquest amb un motor híbrid. “En tots aquests anys, una de les coses que hem potenciat més és el tema del disseny i utilitzem els millors materials i la millor tecnologia del mercat”, va assegurar Jordi Manyer, responsable de fàbrica.
L'empresa ara també vol entrar en el mercat del marxandatge. “Estem creant tota una sèrie de productes al voltant de la marca Tramontana. L'objectiu és potenciar el reconeixement de la marca a nivell mundial”, va dir el president. Seran productes tèxtils tant per a home com per a dona, rellotges exclusius i numerats, cascos, elements esportius i fins i tot articles d'art.
Els responsables de l'empresa asseguren que el client d'aquest tipus de cotxes és impulsiu i que les vendes creixen de “forma gradual”. “L'èxit o el fracàs del cotxe pot venir d'una comanda en el moment oportú”, van assegurar.