Inpanasa canvia els envasos i treu producte nou
L'empresa gironina de brioixeria industrial inverteix un milió d'euros per envasar individualment la gamma de magdalenes i bescuits
La firma s'ha introduït dins el segment de la fleca industrial
L'empresa Inpanasa, amb seu a Aiguaviva ha invertit un milió d'euros per reconvertir dues de les tres línies de producció que té l'empresa per envasar individualment tota la gamma de magdalenes i bescuits. Les magdalenes van ser les primeres a estrenar aquest nou envàs i ho van fer ara fa tres mesos, i els bescuits es podran trobar a partir dilluns als supermercats. El gerent d'Inpanasa, Francesc Montes va assegurar ahir que aquest nou envasat que es va presentar oficialment a la fira Alimentaria de Barcelona a més de mantenir fresc el producte, també s'adapta a la diversitat de models familiars. “Les famílies són cada cop més reduïdes i hi ha molts solters que viuen sols i els envasos individuals ajuden a mantenir el producte més temps fresc”, va explicar Montes.
La sortida al mercat dels nous envasos individuals també s'ha traduir amb un nou tipus de packaging. Les bosses, ara, mostren la imatge del producte i, a més, com indica el gerent, en ressalten diversos valors. “Entre d'altres, que són una font de vitamina E o estan fets amb oli de gira-sol”, va dir.
L'empresa gironina de brioixeria industrial produeix anualment 4.500 tones de producte sota el paraigües de dues marques: Inpanasa i Montes Lara (dirigida als lineals de supermercats i grans superfícies) i Mas Aliu (centrada en el segment de la distribució). En total, l'empresa disposa d'un catàleg de més de 90 referències, entre les quals destaquen les magdalenes –entre les quals hi ha les de pinyons, uns dels productes estrella de l'empresa– i els bescuits.
Diversificació i novetats
L'empresa ha fet una clara aposta per la diversificació i oferir novetats al consumidor. Per això, ara fa poc Inpanasa ha tret al mercat un brownie i, només aquest 2012, té previst incrementar la seva cartera de productes amb sis noves referències, tres de les quals seran del tipus bescuits “que segurament sortiran al mercat a finals de maig” i les altres, també dins la gamma de dolços que es podrien vendre al setembre.
A més, per primer cop, la firma també s'ha introduït en el segment de la fleca industrial (el que es coneix com a producte salat). Gràcies a un acord amb una empresa de l'Estat espanyol, ha començat a comercialitzar sota el segell d'Inpanasa pans de motlle i panets per a hamburgueses i salsitxes.
Actualment, Inpanasa exporta el 35% de la seva producció. La majoria va a parar a països de la Unió Europea (França, Alemanya, Itàlia, Bèlgica i Anglaterra) tot i que també ven producte a llocs com ara Algèria i la Xina. A més, l'empresa gironina també està certificada per exportar al mercat israelià amb productes Kosher.
Amb vista a aquest any, l'empresa està treballant per entrar a dos països nous: Austràlia i els Estats Units. L'any passat, Inpanasa va tancar amb una facturació de 12,7 milions d'euros i les previsions per aquest 2012 són de superar els 13 milions.
Fundada el 1976, l'empresa disposa d'una plantilla de 93 treballadors. La fàbrica ocupa 6.000 metres quadrats al polígon d'Aiguaviva. A més, Inpanasa també disposa de dos magatzems, un de 1.600 metres quadrats a tocar a la factoria i l'altre té 800 metres quadrats i es troba situat a Barcelona.