Les salses per a formatges de Can Bech assalten els EUA
L'empresa de Fontanilles preveu que el mercat nord-americà sigui el principal client del seu nou producte ‘Just for cheese'
Can Bech prepara la sortida de formats d'un sol ús dels seus productes
L'empresa d'elaboració de melmelades, productes de quarta gamma i salses GBech-Conserves Can Bech de Fontanilles preveu consolidar-se al mercat nord-americà amb el seu nou producte Just for cheese, que va rebre el premi plata pel seu packaging en la darrera sessió d'Alimentària. Just for cheese és una gamma de salses diferents per maridar amb tot tipus de formatges. “L'objectiu és que a finals del 2012 o principis del 2013 estiguem treballant plenament als EUA”, explica el gerent de Can Bech, Gerard Bech. “Els formatges allà tenen molta importància, i són molt receptius a tot el que siguin els seus complements”, afegeix Bech, que, a més, diu que els nord-americans fan servir molt les salses, mentre que a Catalunya, per exemple, es desconeixen. Per aquest motiu, Gerard Bech creu que els EUA es convertirà ja l'any que ve en el seu principal mercat. Al 2011, Suècia va ser el principal receptor dels productes de Can Bech i es preveu que Noruega ho sigui el 2012. Per continuar preparant la seva consolidació als EUA, on ja treballa amb importadors, l'empresa de Fontanilles participarà en la fira Fancy Food, que se celebrarà el juny que ve a Washington.
A més, però, l'empresa prepara el llançament d'alguns dels seus productes en un format d'un sol ús, en un cost més econòmic en tractar-se de quantitats més petites. “A vegades costa decidir-se a comprar un pot de quatre euros; en canvi, un, a un euro, és més fàcil”, destacava Gerard Bech, que també preveu aquest llançament per a final d'any.
LA XIFRA
LA FRASE
Els inicis: les figues confitades
Explica Gerard Bech que l'empresa que ara dirigeix té els seus orígens en el recuit amb figues confitades que els seus pares servien al restaurant de Fontanilles. “Venien clients de Barcelona a demanar si els podíem posar una mica d'aquelles figues confitades en un pot de vidre per endur-se”, explica Bech. Era el seu producte estrella i van començar a produir-ne i a vendre'n a altres restaurants. Anys més tard, Gerard Bech va decidir llançar-se al món de les melmelades i va comprar una petita empresa de Girona els propietaris de la qual es jubilaven i va incorporar-hi els nous productes. D'això ja fa vuit anys, i ara en fa quatre, també es va atrevir amb una quarta gamma de precuinats, amb la marca GBech. Entre aquests, hi ha les escalivades, amb un obrador a Figueres dedicat a fer escalivades, o els peus de porc desossats. Són ara 100 referència de melmelades i salses i 30 de precuinats.