Economia

El preu de l'oli repunta davant la caiguda d'un 50% de la collita per la sequera

Els sindicats de llauradors i ramaders insten el sector a coordinar-se millor per poder repercutir el descens de l'oferta sobre un preu que garantisca la rendibilitat

Els preus de l'oli continuen una tendència alcista durant el darrer mes i ja es supera els dos euros per quilo en les principals categories. Aquest repunt a l'alça, en un any en què les cotitzacions del camp s'han mantés lluny de la despesa de conreu, se produeix davant les previsions de la propera collita que preveu una minvada del 50% de la producció degut a la sequera i la manca de pluges.

En cas que aquesta situació no canvie durant els mesos de setembre i d'octubre, les organitzacions sindicals del camp preveuen que la merma d'olives serà més intensa en la Canal de Navarrés i la Vall de Cofrents. Altres zones productores com és el cas de Requena-Utiel i els Serrans tembé es veuran afectades amb un 40% menys de producció. Pel contrari, la Vall d'Albaida espera una bona collita en la majoria de varietats.

Amb aquestes perspectives, de cara a la comercialització de la temporada vinent, resulta recomanable que el sector es coordine per poder repercutir el descens de collita amb el manteniment d'un preu capaç de garantir la rendibilitat als productors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Draghi insta la UE a invertir 800.000 milions d’euros més per competir amb els EUA i la Xina

barcelona

Applus gestionarà durant 25 anys l’Institut d’Investigació de l’Automòbil aportant 800 milions

SANTA OLIVA
economia

El lloguer d’una habitació a Barcelona s’enfila als 638 euros al mes a l’agost

Barcelona
economia

Primera aturada parcial al Trambaix amb seguiment “total”, segons els sindicats

Barcelona

El sector de la garrofa planta cara a la marginalitat

Barcelona
Montserrat Peñarroya
Experta en màrqueting digital i negocis digitals, autora d’”Estratègies d’èxit per a empreses culturals”

“L’associació ajuda l’empresa cultural a sobreviure”

Sabadell
DE MEMÒRIA

Virtuts

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Informació especial

La compatibilitat del delegat de protecció de dades amb altres càrrecs

Rebled Bellvehí Advocats
Informació especial

Ensopegar amb la mateixa pedra

Advocada del despatx Lleal Tulsà Assessors