Ford planteja un ERO de reducció de jornada fins al final d'any
La factoria adopta la mesura per fer front a una reducció de les vendes
Els sindicats reconeixen que es tancarà l'exercici amb una producció de vehicles molt inferior a la normal
La direcció de la factoria Ford a Almussafes ha tingut una primera presa de contacte amb els representants sindicals per aanunciar-los un nou ERO fins al final d'any, a causa de la baixada en les vendes de vehicles. Aquesta setmana es convocarà a una nova reunió per negociar les condicions d'aquest ERO que afectarà la totalitat de la plantilla.
El motiu d'aquesta mesura, segons fonts de l'empresa, és “ajustar la producció a la demanda actual dels mercats”. La demanda de vehicles als països als quals s'exporta ha baixat i la previsió de vendes, tant del model que s'hi fabricava com del nou, també es preveu a la baixa per al pròxim trimestre.
Des d'UGT han manifestat que es tractarà d'un expedient de reducció de jornada diària i “caldrà veure les incidències que té en els torns de producció i altres coses” durant la negociació. El sindicat ha afirmat que es vetlarà per la protecció de l'ocupació perquè “no es parla d'extinció de contractes” i per les garanties de les retribucions salarials perquè siguen “exactament igual que en els últims expedients”. El representant d'UGT ha recordat que des del final de 2008, aquest serà el quart procés d'ERO i “tots han estat relacionats amb els volums de producció i de vendes”. Precisament des de CCOO han apuntat que està previst que es tanque l'any amb 136.000 cotxes produïts, que és una xifra “molt inferior a una producció normal”. “És una xifra quasi rècord de la menor producció en un any de tota la factoria”, han agregat.