Rosita Food inicia amb el Brasil l'exportació dels seus xurros gurmet
Estudia el mercat de l'Amèrica del Sud, el nord i l'Est d'Europa per créixer a l'exterior. Vol arribar a facturar 8 milions d'euros
Els xurros no han gaudit mai de gaire bona reputació. D'una cosa mal feta i destralera, se'n diu “un xurro” i d'allò que es pot fer amb facilitat, se'n diu que es fa “com xurros”. Però fer un producte de qualitat no és tan fàcil com sembla.
L'empresa Rosita Food ha demostrat que el xurro de gamma alta, el xurro gurmet, existeix, i des de final del 2009, comercialitza la seva extensa gamma de productes (dolços i salats) a diverses cadenes de restauració i hostaleria de luxe de Barcelona. La història i tradició familiar es remunta al 1962, però l'embranzida industrial i comercial tot just comença ara.
“El nostre producte no té res a veure amb els xurros i les porres que s'han fet fins ara, les que regalen d'oli. El nostre xurro es fregeix en oli d'oliva d'alta qualitat, no degota ni embruta perquè no absorbeix l'oli i es fa amb una selecció de farines, sense afegir cap tipus d'additiu ni espessidor al producte”, explica Rafael Jurado, director general de la companyia i tercera generació d'una família que es va dedicar durant anys al negoci de la xurreria. La família té punts de venda al públic a Granollers (plaça Porxada) i a Mataró.
De fet, l'empresa comercialitza en el sector d'Horeca i el sector gurmet, una línia de producte clàssic (xurros i porres clàssics, xurros coberts de xocolata i farcits de crema...) i una línia de fusió, en què innova amb el producte i que ha estat molt ben rebut per l'alta hostaleria (xurros farcits de formatge de cabrales, porres amb sal de Maldon, xurros farcits de poma amb foie gras, ibèric o sobrassada...) De fet, la versatilitat del producte és infinita, s'adapta tant com vol al client i podríem dir que a Rosita Food fan xurros i porres “a mida”.
Ara a l'empresa, amb seu a Granollers, preparen la internacionalització dels seus productes i començarà l'exportació al Brasil a l'octubre, segons explica el director de franquícies i expansió, Luis A. Saldaña. L'empresa subministrarà el producte per a un client local que té més de cent franquícies a càrrec seu i l'adaptarà als gustos dels consumidors brasilers, molt més avesats als productes extremadament dolços. A més, la companyia té la mirada fixada en els països escandinaus, de l'Est d'Europa i l'Amèrica del Sud i ha establert contactes amb empresaris de l'Argentina i Mèxic. La seva voluntat és començar a atraure clients a partir de la participació en les principals fires del sector.
Així doncs, en el pla d'expansió de Rosita Food s'hi preveu fer una inversió en els propers dos exercicis de prop de 900.000 euros, segons expliquen els directius, que confien en més que doblar la plantilla (que ara per ara és de 8 treballadors) en aquest període.
“L'expansió es farà de totes totes, i depenent de si trobem finançament a partir d'algun inversor extern o no, es farà amb més o menys rapidesa”, explica Saldaña que, amb tot, no veu descabellat prescindir del capital extern i escometre el pla amb recursos propis.
franquícies.
Els directius i socis de la companyia confien que el seu sistema de franquícia és prou atractiu per poder-se'n esperar una expansió ràpida. “La inversió necessària oscil·la entre els 60.000 i els 80.000 euros”, diu Jurado, “i no necessita gaire estructura de personal, perquè són córners de menjar per emportar”, puntualitza Saldaña.
“A més, la qualitat del producte és extraordinària i els clients, tan bon punt ho proven, estan segurs de l'èxit”, segons Saldaña.
Actualment la producció es fa entre Granollers i Lliçà de Vall, i arriba a la tona diària, però la companyia s'unificarà en un únic centre de treball i estudia diversos emplaçaments, entre els quals una nau industrial a l'Ametlla del Vallès. La intenció és traslladar-s'hi aquest últim trimestre de l'any, tenint en compte que la temporada forta de venda del producte arrenca a mitjan novembre i s'allarga justament durant els mesos més freds de l'any. L'objectiu és arribar a fer fins a vuit tones diàries de productes en un termini curt de temps.
vendes.
Rosita Food inicia amb el Brasil l'exportació dels seus xurros gurmet