Economia

empresa

Vuit empreses denuncien Endesa perquè no els ha pagat els danys de la nevada

Són pimes de Santa Coloma i Caldes de Malavella del sector de la restauració i l'alimentació

Reclamen 41.481 euros per les pèrdues del temporal del 2010

Vuit empresaris de Santa Coloma de Farners i Caldes de Malavella han demandat la companyia elèctrica Endesa perquè encara no han cobrat les indemnitzacions dels danys de la nevada del 8 de març del 2010. Els empresaris són del sector de la restauració i l'alimentació i reclamen a l'elèctrica 41.481,48 euros per les pèrdues, ja que van tardar de dos a sis dies a recuperar la normalitat als seus negocis. Segons el despatx d'advocats que representa els empresaris, Frade Gobeo, s'han mantingut negociacions “infructuoses” amb la companyia durant dos anys, però com que no han cobrat els empresaris han decidit interposar una demanda judicial.

Després de la gran nevada, Endesa va decidir indemnitzar els clients que es van quedar sense llum amb imports d'entre 60-80 euros per dia a partir de les primeres 24 hores. Ara bé, aquells clients que no estaven d'acord amb aquests imports –especialment empreses i negocis de restauració– van recórrer a un peritatge extern per quantificar els danys.

Segons va explicar l'advocat de les vuit empreses demandants, Carles Deutú, Endesa pretén indemnitzar aquests clients que han optat pel peritatge a partir de les 48 hores, és a dir, excloent els dos primers dies que no van tenir subministrament. Segons l'advocat, la companyia ho fa per evitar haver de pagar les pèrdues de producte fresc o congelat. “Nosaltres tenim de client un pastisser que va perdre totes les mones que tenia preparades per Setmana Santa i no se'n volen fer càrrec”, ha posat com a exemple Deutú. Per això, a la demanda fan constar que si a la resta de clients els paga indemnitzacions a partir de les primeres 24 hores, també ho ha d'aplicar en aquests casos.

Deutú va explicar que s'han mantingut les negociacions amb la companyia i que els han demostrat el “dany real” que la pèrdua del subministrament va causar als empresaris. No obstant això, com que no hi ha hagut acord i Endesa no accepta les quantitats que reclamen, s'han vist “forçats” a interposar la demanda.

LA XIFRA

41.481
euros són els diners que reclamen els vuit empresaris per les pèrdues que els va ocasionar estar sense llum

Documentació incompleta

Segons fonts d'Endesa el 100% de les reclamacions que van tramitar abonats que van quedar sense servei durant la nevada han estat ateses i gestionades, i només queda un “petit nombre” sense tancar. En aquests casos, però, la companyia insisteix que no s'ha fet el pagament de les indemnitzacions o bé perquè el client no ha aportat tota la documentació, o bé perquè la que ha fet arribar és errònia o incompleta. “Que hi hagi reclamacions que encara no estan tancades no és per desídia de la companyia sinó per falta de documentació”, van remarcar ahir aquestes fonts. La companyia elèctrica manté que per als clients que van recórrer a peritatge extern s'establia que les indemnitzacions es calcularien a partir de les 48 hores de la caiguda del servei.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.