Empreses

Làpides amb dissenys originals

Forever Us ofereix treballs a mida que defugen els models estàndard

Hi havia un senyor que es va morir sense haver complert el somni de visitar Roma. Els seus familiars el van voler recordar amb una làpida especial, on surt el relleu del Colosseum al costat del nom del difunt. Aquesta làpida, que surt de l'estàndard, és una de les que es troben en el catàleg de Forever Us, una empresa amb seu social a Barcelona i oficines a Sant Joan Despí. Els seus creadors reconeixen que són minoria els que demanen un disseny tan original, “potser només ho vol un 4% dels clients”, però qui vulgui una làpida diferent –al catàleg tenen també escuts d'equips de futbol– es pot adreçar a aquesta empresa i proposar-los la idea. “Sempre que sigui respectuosa amb l'entorn del cementiri; no acceptaríem mai fer per exemple una esvàstica”, expliquen Ignasi Esteban i José Carlos Ramos.

Forever Us es va constituir el febrer passat amb un capital de 370.000 euros i ho va fer després d'un estudi de mercat que va detectar la demanda d'un servei de làpides més personalitzat que l'existent. “Vam veure un mercat molt artesanal, amb petits tallers que venen les làpides a les funeràries tot i que es pot anar directament al marbrista. Nosaltres hem volgut fer un pas més enllà i personalitzar a l'extrem la làpida, tant pel que fa al disseny com la forma i la mida”, assenyala Ramos. L'empresa ofereix un catàleg de làpides amb diferents categories, on destaquen els retrats del difunts elaborats per una xarxa d'artistes que col·laboren amb Forever Us. També hi ha l'opció que els familiars del difunt proposin el disseny de la làpida. “La idea del client passa pel nostre control de qualitat”, explica Esteban, que ressalta que l'empresa inverteix “molt en el disseny perquè volem una làpida emotiva i bonica”. A banda del retrat es demana molt un model que integra un arc escultòric dins de la làpida.

La perdurabilitat també és un factor cabdal per a aquests emprenedors, que treballen amb un material creat per ells i patentat amb el nom de custones. Segons Ramos i Esteban, es tracta d'un derivat de la porcellana que es treballa a 1.500 graus i té una garantia de 30 anys. “La pedra natural té una garantia de dos anys i el marbre també, perquè s'erosionen”, expliquen els dos socis. “A custones no hi ha porus i resisteix la deformació física i el canvi de temperatura, per això és la pedra artificial perfecta”, defensen. El disseny va integrat amb un procés industrial pel qual es pigmenta la base, i el resultat és una làpida que no només resisteix el pas del temps sinó que té un fàcil manteniment, ja que no s'ha de netejar, segons asseguren.

Ramos i Esteban provenen del sector industrial i del món de les asseguradores. Van unir el coneixement d'aquests dos sectors amb la intenció d'oferir “alguna cosa interessant i que alhora respongués a la inquietud de les famílies per oferir quelcom bonic. Vam pensar que aquest podria ser un bon negoci tot aprofitant les noves tecnologies”, relaten. I és que internet és un dels aspectes clau en la gestió de l'empresa, ja que és la forma com les funeràries i els clients es posen en contacte amb Forever Us i es treballa en el model de làpida

Els dos socis estan contents amb la marxa de l'empresa. “Ha tingut una acollida fantàstica i ja estem facturant.” Hi treballen set persones –quatre comercials, els dos fundadors inclosos, i tres dissenyadors–, a més s'una xarxa de 25 col·laboradors. Tenen tres centres productius repartits per Catalunya i lliuren làpides a tot l'Estat, “ja que el custones resisteix millor el viatge que la pedra perquè pesa menys”, diuen. “Si la cosa va bé ens podríem internacionalitzar, ja que la logística no és cap problema”, consideren. Ramos i Esteban afirmen que el termini de lliurament és molt menor que el de les làpides tradicionals, ja que “el servei normal és d'una setmana i el ràpid, de 48 hores, mentre que l'estàndard en una ciutat és de 20 dies i als pobles es pot arribar als sis mesos, segons la feina que tingui l'artesà”. El preu oscil·la entre els 400 i els 1.000 euros. “Fem un esforç perquè el preu sigui competitiu, ja que el valor de la nostra proposa és l'emocional“, assenyalen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.