Nissaga d'artesans del ferro a Gandesa
Grisverd és una nova línia de negoci de mobiliari urbà i sostenible d'una empresa que intenta obrir-se al mercat internacional
Al pròxim any faran una prospecció comercial per iniciar l'exportació
Josep Oriol és de la quarta generació d'una família de ferrers de Gandesa que, des del segle XIX, es dedica a la serralleria. El negoci ha anat evolucionant i adaptant-se a la demanda del mercat, així s'han dedicat a la forja artística, la fabricació d'estris del camp, les carrosseries de vehicles industrials, el muntatge de grues i plataformes elevadores i, des de fa tres anys, han obert una línia de mobiliari urbà sostenible. “L'activitat de l'empresa s'ha anat orientant al mercat més idoni”, ha explicat el gerent de Carrosseries, Alazor i Grisverd.
De moment, Grisverd és la marca del mobiliari urbà sostenible, però Oriol no descarta convertir aquesta part del negoci en una empresa a part. “Mantindrem la línia de carrosseria i obrirem Grisverd al món”, ha manifestat la responsable d'administració i màrqueting, Asun Colom.
La crisi econòmica ha fet davallar la demanda de carrosseries de camions, i si fins fa uns anys la plantilla d'Alazor era de deu treballadors, ara és de quatre. A més, però, tenen un equip de dissenyadors col·laboradors i de comercials. La facturació anual de l'empresa és de cap a 300.000 euros. “És en moments de crisi quan dediques més temps a pensar en projectes de futur, i Grisverd ho és”, ha dit Colom. Bancs, papereres, jardineres, fanals solars, taules i aparcabicis formen el catàleg de productes, tots amb les característiques comunes que es fabriquen amb productes reciclats i sense que en calgui fer manteniment i que presenten un disseny diferenciat. En aquest sentit, utilitzen materials com l'acer Corten i el plàstic reciclat, que ofereixen una gran resistència a l'intempèrie.
El mobiliari urbà de Grisverd ja es pot trobar en carrers, places i parcs de Gandesa, Ascó, Móra d'Ebre, el Pinell de Brai, Torredembarra, entre d'altres. Però la situació financera dels ajuntaments, que gairebé no fan obres, no ha facilitat el creixement d'aquesta línia de negoci. “Acabem de començar el procés d'exportació”, ha assenyalat Colom. El proper any faran una prospecció comercial per seleccionar els possibles mercats. “El sentit comú ens diu que podem trobar demanda a països nòrdics, on estan més sensibilitzats amb el medi ambient, però s'ha d'estudiar”, ha conclòs Colom.
Vincles amb gaudí.
Nissaga d'artesans del ferro a Gandesa