Empreses

El grup de cosmètica VMV tancarà noves compres el 2013

La firma de Lliçà de Vall està present a mig centenar de països però està obert a entrar a qualsevol mercat.

El grup té pendent l'obertura de delegacions al Brasil i la Xina

El grup de cosmètica i productes de bellesa VMV tancarà durant l'exercici del 2013 la compra d'un parell de companyies més, segons va avançar el seu fundador i president, Víctor Martínez Vicario, que no va voler concretar els detalls de l'adquisició. “Encara estem negociant les operacions, per la qual cosa seria agosarat donar molta més informació”, reconeixia Martínez Vicario, que apuntava, però, que les converses s'estan realitzant amb empreses del territori espanyol però també de fora de l'Estat. “Comprem sempre que els altres estan disposats a vendre, no som agressius en això”, explicava.

El grup, fundat als anys 70 i integrat per set divisions de negoci diferents (Salerm Cosmetics, Azalea, Lendan, Salón Selección, Marvi, VICO i Aerosol Ibérica), vol continuar també el seu procés d'expansió internacional i està obert a entrar “en qualsevol mercat”. “És més important triar els professionals més adequats que no pas els mercats, que, en principi, funcionen bé”, explicava a aquest diari Martínez Vicario. De fet, a l'hora d'expandir-se, el grup tria socis locals que l'acompanyin en el projecte i que no superin, en cap cas, el 45% en l'accionariat de la nova filial.

La companyia ven les seves referències en mig centenar de països de quatre continents i té una xarxa pròpia de 12 delegacions comercials, encara que en són 15 les que té a l'exterior, i més d'un miler de treballadors, 250 dels quals a Lliçà de Vall. “Malgrat la crisi, estem creixent. És cert que menys que no pas ho fèiem abans, però tancarem l'exercici del 2012 amb un creixement d'entre el 12 i el 13%”, explicava el president del grup català.

De fet, la seva presència als mercats internacionals i la diversificació a l'exterior expliquen part d'aquesta fortalesa en els resultats, però no tota. “A l'Estat espanyol, enguany, ens ha baixat una mica la venda a professionals però el consum no, el gran consum s'ha mantingut alt”, deia. Cal tenir en compte que el grup ven els seus productes en més de 22.000 dels 58.000 centres de perruqueria professional de l'Estat espanyol però que el 60% de les seves vendes es produeixen a l'exterior. Per Martínez Vicario, “hem pogut compensar amb les vendes a països de Llatinoamèrica: Mèxic, Colòmbia, Costa Rica, també als Estats Units...”

El grup català està present en mig centenar de països de quatre continents i té delegacions pròpies a Alemanya, Itàlia, Rússia, Veneçuela, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic –a Mèxic DF i Jalisco–, Estats Units –Nova Jersey, Miami i Los Angeles–, Canadà, Santo Domingo, la República Txeca i Uruguai. Les últimes filials creades amb la voluntat de potenciar el grup a l'Amèrica del Sud i Central han estat les filials de Puerto Rico i Panamà. El projecte per desembarcar al Brasil, però, ha entrat en una fase lenta, després de l'embranzida viscuda l'estiu passat.

“Hi ha molts projectes començats però les inversions es mediten molt més i els terminis s'allarguen”, explicava. El grup ha iniciat converses per anar a Austràlia i la Xina, però no hi ha encara res concretat.

A l'Estat espanyol, el grup VMV disposa de delegacions a Aragó, Andalusia, Castella i Lleó, Madrid, Galícia, País Basc i País Valencià a banda de Catalunya, on té la seu central i les plantes de producció. De fet, l'última inversió, de 5 milions d'euros, ha estat destinada a l'ampliació de la planta de cosmètica de la seva seu central, a Lliçà de Vall, en unes instal·lacions que entraran en funcionament enguany. De fet, la companyia ha ampliat capacitat productiva allà on hi havia les antigues oficines i el magatzem, i que van quedar en desús amb les noves instal·lacions, inaugurades a la primavera del 2010.

A banda de la planta vallesana, el grup té des de fa 10 anys una planta de producció de cosmètics per a perruqueria a les instal·lacions de Salerm Cosmetics a Veneçuela, on fa 17 anys que hi treballa i des d'on es proveeix el mercat local.

origen humil.

L'origen de la companyia, actualment un imperi de la cosmètica professional, no podia haver estat més humil. Víctor Martínez Vicario, nascut en un petit poble de Burgos, va aprendre l'ofici del seu pare, que era barber, i va aprofitar aquests coneixements en venir a Barcelona. Al carrer Urgell encara està oberta una de les perruqueries que regentava i que va obrir als anys 60, amb 20 anys d'edat.

Víctor Martínez Vicario va començar a aixecar un veritable imperi de la cosmètica a la dècada dels 70 però els seus orígens cal buscar-los en una petita perruqueria del carrer Urgell de Barcelona –que avui encara roman oberta– on Martínez Vicario va començar a treballar en l'ofici de perruquer i fent perruques.
Facturació
110 M€
Treballadors
1.000
Any de fundació
1970

Diversificats en productes i en mercats

El grup VMV treballa el mercat de la cosmètica de forma altament diversificada. Les seves empreses es dediquen a la fabricació de mobiliari, aparells, plàstics i components destinats al sector. Així, mentre que Salerm Cosmetics és la marca de referència dins el sector professional de perruqueria, Azalea comercialitza productes destinats al gran consum (és proveïdor de Mercadona, per a qui actualment fabrica els tints de cabell), Salón Selección fabrica mobiliari i aparells per a perruqueries, Aerosol Ibérica fabrica aerosols, Lendan, productes de perruqueria professional i VICO, envasos de plàstic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.