turisme
Els milionaris xinesos i els russos són els objectius turístics de la demarcació
El Patronat de Turisme també centrarà la promoció a les poblacions europees que queden enllaçades a través de l'aeroport i el TAV, sobretot les franceses
Establir contactes per aconseguir en tres o quatre anys atraure els multimilionaris xinesos, incrementar l'arribada de turistes russos a la demarcació de Girona i continuar potenciant el visitant francès, són alguns dels objectius del Patronat de Turisme Costa Brava Girona per aquest any. El director del patronat, Ramon Ramos, va explicar ahir que dos dels destins preferits pel turisme xinès de luxe són Barcelona i París, i des del patronat s'està treballant per donar a conèixer la Costa Brava i el Pirineu gironí perquè “també vegin la zona com una possibilitat més en el seu viatge per Europa”. La Xina és un país amb uns 25 milions de multimilionaris que “tenen molta necessitat de sortir”, segons va dir Ramos, que creu que l'oferta gironina d'hotels de luxe, gastronomia, golf, casinos i la proximitat amb Barcelona poden ser essencials per “col·locar-nos bé entre els xinesos multimilionaris”.
Altres mercats que continuarà potenciant aquest any el patronat són el de l'Europa de l'est i el rus. És per això que el patronat preveu promocionar la demarcació a Ucraïna però també fer un recorregut per ciutats de la federació russa com ara Moscou, Vladímir, Sant Petersburg, Kazan, Samara, Rostov, Krasnodasr i Pyatgorsk, a més de Bielorússia i Kazakhstan, “dos països on ningú abans ha fet promoció turística”.
El patronat també treballarà en les principals destinacions que ara connecten amb Girona a través de l'aeroport o bé l'alta velocitat, com ara Saragossa, Madrid, Narbona, Marsella i París. El patronat no deixarà de potenciar el turisme tradicional, com per exemple el britànic, l'alemany i l'irlandès.
Un altre nínxol de mercat que el patronat vol continuar explotant és el del turisme jueu. Ho faran sobretot a Miami, on hi ha presència important de comunitat jueva. La intenció és donar a conèixer el patrimoni jueu que hi ha a poblacions com ara Girona, Besalú i Castelló d'Empúries.
El pressupost del patronat per aquest any és de 4,7 milions d'euros, un 4,4% més que el del 2012, segons va anunciar el president de la Diputació de Girona, Joan Giraut.
Una guia turística exclusiva
Amb vista a aquest any, el patronat també editarà una guia turística exclusiva de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, que s'espera que elabori una “important editorial”, i publicarà un fullet amb totes les platges de la Costa Brava, ja que “sorprenentment” encara no existia.
El patronat també canviarà el lloc web, que es podrà consultar en set idiomes, i treballarà en nous clubs de màrqueting com ara el de cultura i identitat, el d'enogastronomia i el Premium per a l'oferta de luxe.