Economia

La flor del Maresme busca el mercat francès

El Mercat de la Flor i Planta Ornamental de Catalunya, amb seu a Vilassar de Mar, travessarà demà els Pirineus a la recerca de recuperar i ampliar la clientela a l'Estat francès. La iniciativa, la primera que du a terme l'entitat, respon a la nova estratègia d'internacionalització per donar a conèixer l'oferta de productes d'horticultura ornamental a floristes i jardineries de la Catalunya del Nord. Una estratègia de promoció de l'ens que té un pressupost anual de 40.000 euros.

En aquesta primera sortida, el sistema triat és el d'un showroom a Perpinyà amb el suport de la Generalitat. L'objectiu és afavorir que els professionals francesos visitin l'Expomercat que el mercat organitzarà al març. El president de l'entitat, Jordi Rodon, assenyala que la proposta és un bon aparador i permet mostrar “les bones condicions” que ofereixen als clients. Rodon explica que les tècniques de venda i els punts distribució del sector han canviat, però hi afegeix: “Cal reafirmar els nostres punts forts, com són el preu i la qualitat, on no tenim competidors.” El president considera que el sector pateix de manera particular aquesta crisi perquè, a banda de la davallada del consum de flors i plantes, la pujada de l'IVA al 21% “ha suposat un revés important i un fort perjudici”. El mercat va néixer el 1983 i l'integren més de 390 socis i més de 5.000 compradors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.