Factures i garanties que no es perden
Els emprenedors de Sallent Eduard Pujol i Ramon Besora creen l'aplicació Docpopuli
Enviar una factura per correu postal, a una empresa li suposa un cost d'entre 1 i 1,5 euros, comptant el sobre, el paper, el segell... Amb l'aplicació en línia Docpopuli, els seus creadors –Eduard Pujol i Ramon Besora– garanteixen fins a un 80% d'estalvi en aquesta despesa. Com? Convertint Docpopuli en el portal en línia d'aquelles empreses que encara no en tenen. Docpopuli fa d'intermediari entre la companyia i el client. “Nosaltres només repartim la documentació sense accedir al seu contingut –subratlla Besora– i fem de gestor al client, prèvia autorització seva, de manera que pot tenir totes les seves factures agrupades i classificades en un mateix portal.”
La idea de Docpopuli, “que vindria a significar els documents del poble”, és estalviar temps i maldecaps a particulars i empreses. “Cada vegada que et vols descarregar la factura d'una companyia d'aigua, de llum, de telèfon o de qualsevol altre subministrament, has d'entrar al seu portal, recordar el nom d'usuari i la contrasenya... L'usuari que entra a Docpopuli, havent-ne verificat primer el seu DNI, ens diu de quines empreses vol rebre les factures i nosaltres les hi fem arribar.” Aquest servei no té cap cost per a l'usuari però sí per a l'empresa, en funció de l'estalvi de paper que aconsegueixi (Docpopuli li notifica a l'acte quantes persones consulten la factura en línia). En aquest moment, Docpopuli té a disposició dels seus usuaris les principals empreses de subministraments bàsics del país.
A part de les factures, Docpopuli també es presenta com un mitjà ràpid, segur i eficient perquè una empresa pugui fer arribar tota mena de documents confidencials (nòmines, informes mèdics, cartes de recomanació...) als seus treballadors. “Actualment la gent té molta rotació laboral i si necessites un document d'una empresa on vas treballar, te l'han de preparar i l'has d'anar a buscar; en canvi, aquí a Docpopuli ho pots tenir tot de manera ràpida i fàcil”, comenta Pujol. Organitzat internament a partir de tres pestanyes (factures, proveïdors i documents), Docpopuli vol ser assequible a tot tipus d'usuaris.
En el primer mes de vida de Docpopuli (es va posar en marxa al gener) ja hi havia una dotzena d'empreses que s'havien apuntat als seus serveis, sobretot pel que fa a l'enviament de les nòmines. De fet, aquesta empresa amb seu a Sallent (Bages) ja està parlant amb diferents ajuntaments i administracions públiques (el 2015 totes hauran de facturar electrònicament) perquè també puguin fer arribar així les nòmines als seus empleats. “El nostre avantatge és que podem ser ‘tercers de confiança', una figura regulada per llei que dóna fe que un missatge s'ha enviat i s'ha rebut, mitjançant una notificació electrònica”, diu Pujol. A l'apartat de documents, l'usuari pot guardar-hi tots els que consideri importants o que es poden extraviar fàcilment, com ara les garanties dels productes. “Quan compro un televisor, em puc escanejar la garantia i deixar-me-la a Docpopuli. En comptes de tenir-la a l'ordinador, que a vegades falla, aquí sempre està en un lloc protegit.”
Una aplicació molt versàtil
Aquests dos sallentins ho tenen clar: “La nostra idea és que tothom tingui Docpopuli a la seva vida, de manera que es puguin anar eliminant les bústies al carrer i la correspondència que s'acumula a terra dels establiments tancats.” I hi afegeixen: “A la societat de la comunicació un dels grans reptes és la interconnexió.” El projecte de Docpopuli, que es va començar a gestar fa més d'un any, és força inèdit: “A posteriori hem sabut d'una iniciativa similar al País Basc i alguna altra a Dinamarca”, apunten.
Factures i garanties que no es perden