De benes a electroestimuladors

L'empresa de Polinyà Intersan ha passat de vendre benes o els primers bolquers d'incontinència urinària a ser capdavantera en comercialitzar la Botoína i els electroestimuladors contra la migranya

La d'Intersan és la història d'una empresa familiar creada ja fa 65 anys a Barcelona per dos dels germans Vives, el pare i l'oncle de l'actual gerent de la societat, Jordi Vives. La seva història va començar l'any 1944 amb la compra d'una ortopèdia i la «romàntica» venda de benes, irrigadors i faixes fent les visites a les farmàcies en motocicleta. Actualment l'empresa té una plantilla de 40 persones, una nau industrial a Polinyà de més de 3.000 m², una facturació estimada per enguany d'uns 7 milions d'euros i una cartera d'uns 300 productes, entre els quals destaquen el primer que es ven a l'Estat espanyol per combatre la migranya i l'estrès.

«El Cefaly millora moltíssim la qualitat de vida de les persones que tenen migranya i mal de cap perquè fa servir l'electroestimulació del nervi trigemin, la qual cosa produeix endorfines, i les migranyes s'espaien en el temps i perden intensitat», explica Jordi Vives, gerent de la companyia. La pega del producte és que surt un pèl car, ja que se'n fa una producció molt limitada que fa que el preu de venda rondi els 300 euros, però permet tractar el 75% dels casos de migranya.

De moment, l'empresa no vol fer estimacions de quina part del negoci representarà la venda del Cefaly, perquè tot just s'ha introduït en el mercat espanyol i perquè ho ha fet en una època en què el mercat no està per a grans dispendis. «Però creiem que és un producte molt bo perquè té una base científica molt ferma [ha estat desenvolupat pel neuròleg belga Pierre Rigaux]. Si no, no l'hauríem agafat», deia el gerent de la companyia.

«És una època difícil perquè el nombre de comandes s'ha incrementat però el valor de la comanda ha baixat. Les farmàcies no volen tenir estoc i ara l'estoc el tenim les empreses», argumenta Vives.

La meitat de la distribució del negoci d'Intersan es reparteixen en un 14% de la facturació a càrrec de la gamma tèxtil (benes i faixes, genolleres i altres productes), un 22% de la línia Labo (Crescina i Botoína, que són productes capil·lars i de bellesa), un 5% de petita puericultura, un 7% d'aparells per mesurar la pressió i termòmetres (de la marca Microlife), i un 4% la sèrie Boixet, de cremes i locions inhibidores del pèl.

Amb la Botoína van fer el gran salt

Si l'any 1944 Intersan venia bàsicament faixes, irrigadors i benes, ja l'any 1984 va tenir visió de negoci i va comercialitzar els primers bolquers per a incontinència urinària (Presteril) a l'Estat espanyol, producte que van abandonar definitivament l'any 2007.

La seva visió per als productes d'èxit va continuar l'any 2002, quan va negociar amb un laboratori suís la distribució de la Crescina, un producte estimulador del creixement del cabell que ha tingut molt èxit i que els va fer passar a tenir una facturació de 3 milions d'euros l'any 2004. Amb la Botoína, un producte cosmètic que fa l'efecte del Botox, els va anar encara millor i l'any 2006 ja facturaven 8,5 milions d'euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.