Economia

maresme

El comerç local de Pineda és dispers, de qualitat discutible i sense poder d'atracció

Un estudi pagat per la Diputació despulla un sector que necessita amb urgència millores per continuar

L'Ajuntament es compromet a posar data a les accions i demana complicitat als privats

Sense contemplacions i amb una cruesa difícil de contrarestar. La presentació aquest vespre d'un estudi sobre el comerç local de Pineda de Mar va deixar sobre la taula una radiografia gens favorable d'un sector que més que avançar, amb prou feines subsisteix. L'empresa Procom, responent a l'encàrrec de l'Ajuntament i subvencionada per la Diputació va presentar com a principals punts febles del sector comercial del municipi la dispersió, l'important dèficit en la qualitat dels establiments i la manca d'una força d'atracció capaç no tan sols de fer venir nous clients, sinó de mantenir aquells que viuen a la població. Segons la consultora, el 60% dels establiments pinedencs necessiten millores i només un 3% estan en òptimes condicions. Les xifres tampoc són bones quan es parla de l'oferta, on se superen els nivells en l'alimentació i baixen en picat en els productes orientats als públics més específics com l'infantil o el juvenil. L'existència de dos “centres comercials urbans” com són el nucli antic i el barri del Poblenou, tampoc ajuda.

Pol d'atracció

Una de les mancances que la responsable de l'estudi destaca és l'absència d'un equipament comercial mitjà que ajudi a atraure nou públic que acabi completant les seves compres habituals a les botigues de Pineda. “Milloraria quantitativament l'oferta estratègica del municipi i ajudaria a la seva modernització”, va dir la representant de Procom, Montse Ferrer. A Pineda, d'altra banda, hi ha massa espais buits que podrien acollir comerços i no s'aprofita gairebé gens el potencial turístic de la població sense una oferta específica orientada a captar l'atenció, i en especial, les ganes de comprar dels visitants.

Responsabilitat pública

El paper de l'Ajuntament en la necessària revifada del sector local tampoc s'ha salvat d'una estirada d'orelles. L'estudi considera que la falta de senyalització i de comunicació comercial afecta de ple al sector, malgrat que se li ha reconegut la voluntat de tirar endavant campanyes de dinamització. Tot i això, la pitjor crítica se centra en una significativa falta de manteniment i envelliment dels espais urbans. “La inversió pública porta inversió privada”, han etzibat els responsables del document.

De la seva banda, la cinquantena de comerciants que han participat de la presentació tampoc han estalviat crítiques. Alguns han assenyalat la presència de determinats establiments de baixa qualitat, com els locutoris, com a part important del problema i d'altres consideren que la inversió pública ha estat mínima i que no s'ha cregut “de debò” en el potencial del sector. Les comparacions amb el municipi veí de Calella, amb el centre comercial a l'aire lliure més potent del nord de la comarca, tampoc han servit per apujar la moral. Tot i això, els comerciants coincideixen a destacar que la crisi actual tampoc ajuda a posar en marxa iniciatives que ajudin a capgirar el mal moment econòmic.

Respostes en dos mesos

L'alcalde de Pineda, Xavier Amor (PSC) i la regidora de Turisme, Comerç i Consum, Carme Aragonès (PSC) han aguantat amb estoïcisme l'aiguat de crítiques i han assegurat que des del govern local s'ha treballat, es treballa i es treballarà per tirar endavant propostes de millora del comerç. En aquest sentit, Amor ha agraït que l'estudi “reflecteixi sense embuts i amb realisme la situació per poder començar a capgirar-la”. En aquest sentit, ha anunciat que en un període màxim de dos mesos s'haurà posat data a les primeres actuacions orientades a reflotar el sector i que comptaran amb la col·laboració directa dels mateixos professionals. Per aquest motiu Amor ha coincidit amb una de les participants en demanar als assistents un canvi d'actitud “i el convenciment que ens en podem sortir”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Es preveu que el 36 per cent de la producció catalana de poma es culli a Girona

GIRONA

La Cambra de Comerç de Barcelona avisa que el turisme “no pot tenir un creixement infinit”

Barcelona

L’empresa de reciclatge ACIN compra l’antiga tèxtil Nylstar per 8 milions

blanes
economia

Naturgy consolida resultats rècord amb uns beneficis de 1.043 milions d’euros el primer semestre

barcelona
economia

El Sabadell dispara el benefici un 40,3% fins assolir un rècord de 791 milions de beneficis

barcelona
economia

Els contractistes d’obres lamenten que la construcció continuï perdent pes a l’economia catalana

barcelona
HABITATGE

Més de mil euros de lloguer per un pis a dotze pobles del Maresme

Mataró
ECONOMIA

Els esports nàutics atrauen més turisme estranger a Barcelona

Barcelona

ITC guanya potència amb l’entrada en el grup Verder

Santa Perpetua de Mogoda