Llum verd d'Urbanisme al nou centre logístic d'El Corte Inglés al Penedès
Ahir va aprovar definitivament, amb condicions, el sector a la Bisbal, des d'on farà la distribució a Catalunya
El govern veu com un «lloc adequat» per a l'activitat, segons el director general d'Urbanisme, Pere Solà, el sector que ahir va aprovar a la Bisbal, vora l'accés a l'autopista AP-2 i molt a prop de la bifurcació de l'AP-7, en un sòl agrícola fins ara però «molt transformat, i amb altres instal·lacions industrials a la vora». El polígon Les Planes Baixes tindrà 63 hectàrees, de les quals 3,8 provenen del sistema d'equipaments d'un pla parcial veí que s'integren en el nou, per la qual cosa també ha calgut una modificació puntual a les normes subsidiàries. Un total de 16 hectàrees del nou sector es reserven per a carrers, espais lliures i equipaments, i 47 més són per a edificacions, de les quals unes 32 correspondran a la parcel·la on s'alçarà el nou centre de distribució d'El Corte Inglés, que es realitzarà segurament en diverses fases.
Proveir l'arc mediterrani
El grup, de fet, que per a expandir-se considera prioritari el centre per la seva ubicació estratègica, ja té comprats gran part dels terrenys a través de Codelfe Penedès SL, l'empresa que el juny de 2008 va signar un conveni amb l'Ajuntament per promoure el nou polígon a canvi de garantir-hi prioritat als empadronats al poble en contractar la mà d'obra i aportar 750.000 euros a la construcció de la nova llar d'infants municipal. El centre es complementarà amb els dos grans magatzems de distribució que El Corte Inglés té a l'Estat, el de Valdemoros, prop de Madrid, i el de Montornès del Vallès. Així, donarà servei sobretot a l'arc mediterrani (Catalunya i el País Valencià) i la vall de l'Ebre, des de l'Aragó al País Basc.
Uns 500 llocs de treball
La previsió és que en el conjunt del sector s'acabin creant de 500 a 700 llocs de treball, ja que també s'hi preveuen altres parcel·les d'un mínim de 10.000 m². En aquest sentit, l'alcalde, Josep M. Puigibet, avançava ahir que ha rebut l'interès d'almenys una altra empresa «no contaminant, ni logística, sinó productiva» per instal·lar-se al mateix polígon.
Hotels i restaurants
El pla parcial aprovat, a més, preveu usos comercials al sector, com ara zones de restauració, cellers –actualment ja n'hi ha un, Mil·lenari, que s'hi podria quedar si vol– i fins i tot un hotel de quatre estrelles que donaria servei als directius de les empreses o del circuit de proves automobilístiques de la Idiada, situat just al costat, per a la qual cosa l'Ajuntament també manté converses amb una cadena hotelera «de prestigi internacional».
Urbanisme, això sí, ha exigit que el text refós inclogui algunes condicions. Primer, un informe del Departament d'Indústria que certifiqui que les vistes del nou complex –els edificis permesos són de 15 a 25 metres d'alçada– sobre el circuit no trenquin el compromís de confidencialitat de les proves que hi fan els seus clients. En segon lloc, l'Ajuntament ha de traslladar a una única àrea a l'est els equipaments que ara tenia disposats en la zona d'afecció de l'autopista. A més, Urbanisme exigeix que es decreti el soterrament de la línia d'alta tensió que travessa el sector si es volen concentrar en el seu traç els espais lliures, que si no s'hauran de traslladar a una altra banda.
A punt en un any i mig
L'Ajuntament –que ha tramitat el pla en un temps rècord, ja que el va aprovar inicialment al desembre– preveu tenir a punt els retocs «en 15 dies», per poder-los presentar al setembre novament a Urbanisme perquè publiqui l'acord, fet que donarà via lliure a l'inici dels treballs d'urbanització. En paral·lel, això sí, caldrà que els propietaris es posin d'acord per fer la reparcel·lació, tràmit que Puigibet confia que no suposi entrebancs. Si tot va bé, les obres poden començar a la tardor –l'Ajuntament ja calcula que obtindrà un milió d'euros només per la llicència– i el centre logístic podria entrar en servei a final del 2010.