Siurana s'agrupa per crear una marca turística
Sis allotjaments rurals i empreses de productes de la terra han unit esforços per atraure turisme familiar al poble alt-empordanès
Faran visites guiades i tallers de vi, formatge i oli
Els negocis de Siurana d'Empordà s'han unit per crear una marca turística, Siurana d'Empordà Ve de Gust, que pretén atraure turistes –sobretot el públic familiar– al poble aprofitant el seu emplaçament, al mig de l'Empordà i a prop d'atractius turístics com els Aiguamolls, el Museu Dalí, les ruïnes d'Empúries i les platges de la Costa Brava. L'objectiu és que els turistes que visiten la comarca i que s'allotgen a Siurana es quedin.
Siurana d'Empordà Ve de Gust és una iniciativa que vol projectar la imatge del municipi, pel seu emplaçament privilegiat al bell mig de l'Empordà, per les possibilitats que ofereix turísticament i pels productes que s'hi elaboren. Les empreses de productes alimentaris naturals Mas Marcè, Vins de Taller i Agrícola Siurana, i els allotjaments rurals Can Navata, El Molí i Camp de l'Era s'han agrupat per fer front comú i atraure gent a un poble de 200 habitants bàsicament agrícola.
L'alcalde, Joan Heras, va destacar que la idea del projecte és “optimitzar recursos”, de manera que les cases de turisme rural tinguin una oferta millor i els turistes que s'hi allotgen facin activitats a Siurana.
Per això, s'han organitzat una sèrie de visites guiades i activitats familiars al municipi. Per exemple, el Mas Marcè ofereix una visita a les instal·lacions (la sala de munyir i la formatgeria), amb propostes com ara fer tallers de llana, anar amb el pastor a engegar les ovelles o conèixer el corral. A Vins el Taller es farà una visita a les vinyes –per veure'n les diverses varietats– i mostraran les tècniques de viticultura i agricultura ecològica. Finalment, a la Societat Agrícola es podrà veure la maduració i recol·lecció de l'oliva –a l'octubre– i es podrà fer un tast d'oli d'oliva verge extra.
El director d'Empresa i Ocupació a Girona, Ferran Roquer, va destacar la qualitat dels productes i va recalcar que la societat dóna cada vegada més importància als orígens, i va explicar que la iniciativa va en aquesta línia. El director d'Agricultura a Girona, Vicenç Estanyol, va fer èmfasi en la importància de “tot allò que és artesà” i va pronosticar l'èxit d'aquesta iniciativa. El conseller comarcal de Turisme a l'Alt Empordà, Quim Felip, va destacar que el que cal és valorar “el que tenim al nostre entorn”. Tots van oferir el suport de l'administració a l'aposta.
La presentació va ser a càrrec de Josep Maria Dacosta, que va recordar que cal exportar els productes de la terra i va lloar la importància de l'acord de les empreses.