Empreses

Encuentro Moda creix en vendes i vol ampliar botigues a Catalunya

La firma tèxtil canària té una fàbrica a Arenys de Mar, on es dissenya la roba de dona que confecciona al Maresme i a Xangai

Catalunya és un lloc exigent amb una clientela que encaixa molt bé

Encuentro és una cadena de botigues de pronto moda per a dona a preus assequibles poc coneguda a Catalunya, on té els orígens, el disseny i part de la producció. L'objectiu, però, és aterrar en el mercat català i donar-se a conèixer entre un públic femení de mitjana edat però que no renuncia a sentir-se jove. L'empresari canari Raúl Méndez va iniciar-se en el sector tèxtil a finals dels anys vuitanta a Mataró, referent aleshores del gènere de punt. L'activitat es traslladaria a Tenerife i es va especialitzar en la venda al major fins que el 1986 es va inaugurar la primera botiga Encuentro Moda a Las Palmas de Gran Canaria. L'èxit aconseguit el va empènyer a crear una xarxa de botigues pròpia per distribuir les col·leccions de roba que, a partir de l'any 2000, es va estendre més enllà de les illes Canàries. Actualment ja són 90 punts de venda repartits pel País Valencià, Múrcia, les Balears, Andalusia i també Madrid, on tenen previst obrir una quarta botiga.

L'empresa no ha deixat de créixer en volum de vendes tot i la crisi. El 2012 la companyia facturava 41 milions d'euros i aquest any assolirà els 49 milions en vendes. El director financer de la companyia, Gonzalo de Lorenzo, assegura que l'objectiu és poder obrir 10 botigues cada any i el proper 2014 assolir el centenar de punts de venda, la meitat dels quals es troben a les Canàries.

L'empresa manté una única botiga a Catalunya, al centre de Granollers, però l'objectiu és obrir a Barcelona i ampliar els punts de venda en el mercat català. “La nostra exigència amb nosaltres mateixos és molt alta i continuada. Catalunya és un lloc exigent, amb una clientela que encaixa molt bé amb la nostra manera de fer”, apunta De Lorenzo.

A l'empresa tenen clar que s'ha de créixer sense pressa per fer-ho bé. “Tenim un repte en què és més important identificar-nos pels valors d'empresa que no pas pel nombre de botigues”, explica el director de màrqueting, Rafael Jiménez. Per això s'està treballant en accions de comunicació interna i seguir un model de treball que garanteixi l'èxit.

Escoltar la clienta.

“Volem satisfer el desig de compra de la clienta, que busca sentir-se jove, moderna i pagar qualitat a un preu raonable”, diu Jiménez. Per això, l'atenció a les botigues és un dels trets distintius de la companyia, en què es mira de formar els dependents perquè escoltin i assessorin la clientela. Així, més enllà de les xarxes socials, es busca crear nous canals de comunicació amb la clienta, com ara un diari gratuït que properament trobaran a les botigues, amb temes i reportatges del seu interès. “És una cultura per posar-nos a la seva pell i entendre el que necessita.” Amb aquesta informació, l'empresa dissenya col·leccions diferenciades per vendre a les botigues de les illes Canàries, on agraden els colors més vius, i d'altres peces que tenen més sortida a la Península.

La clientela tindrà aviat un nou canal on conèixer les novetats, el web, que s'ha renovat i que ja està adaptat per fer la venda de les col·leccions per internet en un futur. Una infraestructura que anirà condicionada a l'expansió de les botigues que es vagin obrint en els propers anys.

Producció local.

Encuentro dissenya i produeix a la nau d'Arenys de Mar, on té una plantilla de 70 persones. Al Maresme es fabriquen les tirades més curtes, en contacte amb una vintena de proveïdors, entre teixidors i tallers de confecció. La major part de la producció es confecciona a Xangai i arriba directament als ports de Barcelona i Tenerife per distribuir-se des dels centres logístics a les seves botigues. Segons explica el director financer, l'empresa, que des dels inicis va deslocalitzar la producció, està invertint aquesta tendència i cada vegada produeix més aquí. “Les fàbriques ens ofereixen garanties pel que fa a costos, temps i qualitat, i ens proporcionen els recursos necessaris per satisfer les comandes de la clientela”, explica. Encuentro Moda necessita més espai per poder créixer i traslladarà el teixit que compra per fer la roba a una nau de 2.000 m² al polígon d'Arenys de Munt.

Ara per ara l'empresa no es planteja exportar i es vol diversificar en el mercat intern, que no para de créixer.

La fàbrica que es va instal·lar a Arenys de Mar fa quatre anys és el centre d'operacions on es dissenyen totes les col·leccions de roba. Hi treballen unes 70 persones i la resta del personal està repartit entre les oficines de Barcelona, la xarxa de botigues i l'altra fàbrica que la firma té a Tenerife.
Facturació
49 M€
Treballadors
550
Any de fundació
1986


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Unió Europea

Brussel·les estudia multar la xarxa social X per incomplir la Llei de serveis digitals

Barcelona
economia

En marxa el sistema per nodrir d’energia elèctrica els vaixells de la zona de contenidors del Port de Barcelona

Barcelona
economia

Els preus s’apugen sis dècimes a les comarques gironines al juny

girona

Impuls per activar la primera fase del canal Xerta-Sénia a finals d’any

Xerta
economia

Els usuaris del metro creixen un 6% al maig, i superen els 43 milions

Barcelona
turisme

Casa Batlló rep 1,5 milions de visitants el 2023 i supera els 50 milions de facturació

barcelona
política

Catalunya lidera la captació de fons Next Generation a l’Estat

barcelona

Granollers activa un pla per promoure el comerç urbà

Granollers

Eurecat i GironaHub impulsen la generació de start-ups tecnològiques

GIRONA