Emprenedors

Neix la primera cervesa del Pallars

Dissabte vinent es presenta a la Pobla de Segur CTretze Pirineus, la beguda artesana que es distribuirà a diverses comarques de Lleida

La previsió és produir uns 15.000 litres el primer any amb
dues varietats

A partir de dissabte vinent ja serà una realitat disposar d'una cervesa artesana a les comarques dels Pallars. Dos joves emprenedors del Pallars Jussà, Abel Sánchez i Anna Lafont, que tenen el suport de Joel Bastida i Eladi Sánchez, han creat l'empresa Cervesa Pirineus SL, amb l'objectiu de produir cervesa artesana. Dissabte vinent es presentarà públicament la marca CTretze Pirineus, a la Pobla de Segur. La previsió és produir 15.000 litres el primer any, presentada en dues varietats, l'Obaga (més fosca) i la Solana.

Amb la idea de “fer cervesa per a tot el Pirineu des del Pallars”, els dos joves emprenedors van iniciar l'aventura fa uns dos anys. “Sóc un pallarès inquiet que treballava a Barcelona però volia muntar un negoci a la meva comarca i viure i treballar allà”, explica Abel Sánchez. Llavors va començar a documentar-se i fer cursets relacionats amb la cervesa. “Ens vam comprar una petita equipació i vam buscar una recepta del Pallars”, comenta. Al mateix temps els emprenedors van començar a visitar diverses microcerveseries d'arreu de Catalunya per millorar el coneixement i van decidir d'ampliar les instal·lacions de la Pobla de Segur.

En un primer moment van analitzar la idoneïtat d'entrar en el negoci de la cervesa perquè a la zona no n'hi havia cap més. A més, tenien l'espai per fer-ho i també els ingredients bàsics. “Nosaltres veiem la cervesa com una beguda social, i això va en la línia d'altres idees que tenim pensades per a aquest territori.”

La idea, el disseny, la creació, la publicitat o la recepta, són del Pallars. “La producció ara es fa des de fora la comarca fins que no tinguem tots els permisos a les noves instal·lacions de la Pobla”, explica Abel Sánchez, que assegura que un cop tot estigui en regla, en pocs mesos, faran una campanya per arribar fins a una producció de 80.000 litres en un termini de cinc anys. També estan estudiant si han d'ampliar l'oferta de receptes de cervesa. En principi, tal com diu el jove empresari, seria elaborar un total de quatre varietats, fins i tot no es descarta que una sigui una cervesa negra.

Els canals de distribució seran diversos. La venda directa a les botigues especialitzades o la restauració en són dos casos clars. Però un dels punts més destacats serà, gairebé amb tota probabilitat, que el Tren dels Llacs, el que va de Lleida a la Pobla de Segur, pugui incloure una visita a les instal·lacions de la microcerveseria, que està a tocar de l'estació. A més, si ens fixem en el nom de la marca, moltes comarques es podran identificar amb la beguda artesana. La carretera C-13 passa pels dos Pallars, la Noguera i fins i tot el Segrià. A més, tal com diu Anna Lafont, “també es distribuirà a l'Alta Ribagorça i fins i tot a l'Alt Urgell”. El fet de portar Pirineus a l'etiqueta hi ajudarà.

Amb el suport de jussactiu.

La posada en marxa d'aquesta nova empresa a la comarca ha tingut l'assessorament, suport i promoció de Jussactiu, una societat pública i privada de promoció econòmica del Pallars Jussà, que va néixer precisament per ajudar a tirar endavant projectes empresarials amb l'objectiu de crear llocs de treball. Jussactiu, presidida per Josep González, president de Pimec i fill del Pallars Jussà, treballa en la posada en marxa d'una desena de projectes a la zona.

Dissabte es presentarà la cervesa davant la societat empresarial, civil i política de la comarca, però els grups musicals hi tindran un paper destacat. Precisament una de les idees d'Abel Sánchez és que la cervesa sigui només un primer pas. El jove emprenedor ja comença a treballar amb la idea que darrere la marca CTretze Pirineus es puguin organitzar festivals musicals i altres esdeveniments en aquestes contrades pirinenques. “Volem que la marca ens ajudi a guanyar posicionament per poder dur a terme altres esdeveniments.”

Els emprenedors, molt il·lusionats amb el projecte que pràcticament ja és una realitat, ja rumien com fer arribar aquesta beguda artesana més enllà de les comarques estrictament de la demarcació de Lleida. Però no només això, sinó també poder fer arribar altres productes del sector de l'alimentació típics del Pallars (embotits, allioli de codony, vi, etcètera) cap a indrets més poblats de l'àrea metropolitana de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.