Llet Nostra compleix deu anys i lidera el sector del bric català
Les quatre cooperatives gironines i les dues lleidatanes que constitueixen el grup tanquen el 2013 amb un creixement de les vendes de l'1,2%
L'empresa aposta per una diversificació dels productes i l'entrada a França de cara al futur
Llet Nostra, la llet de cooperatives catalanes, ha celebrat el seu desè aniversari consolidant-se, durant el 2013, com a marca de llet bàsica líder en el mercat català. Amb un creixement de l'1,2% respecte al 2012 i una facturació de 22,9 milions d'euros, agrupa quatre cooperatives gironines i dues de lleidatanes: Lletera de Campllong, Ramaders del Baix Empordà, Agropecuària de Vallfogona del Ripollès, Grup Lleter de Banyoles, Cadí i Lletera de Mollerussa i Comarca. Aquestes cooperatives representen el 30% dels ramaders catalans i el 25% de la llet que es produeix al país.
Durant l'any passat, Llet Nostra va envasar 31,6 milions de litres de llet, un 24% dels quals provenen de les granges gironines. De les 215 explotacions catalanes de mida petita i mitjana d'estructura familiar que formen Llet Nostra, el 26% són de les comarques gironines. En total, és el “mitjà de vida” de més de 200 famílies del sector ramader català, va explicar Joan Pijoan, president de Lleters de Catalunya, Llet Nostra, cooperativa de segon grau accionista i proveïdora de la llet a Llet Nostra Alimentària.
Segons el president de Llet Nostra, Xavier Tubert, s'ha mantingut la línia de creixement gràcies al fet d'haver estat fidels a l'essència original del projecte: donar sortida a la llet dels ramaders catalans. “La valoració com a marca i també la capacitat d'equilibri entre un projecte social i el de la marca”, va afirmar Tubert ahir a Girona en la roda de premsa de valoració d'aquests deu anys, en què va destacar que des dels seus inicis fins avui s'ha multiplicat per nou el volum de llet comercialitzada.
Nous productes
L'any 2011 Llet Nostra va decidir entrar al mercat del fred i des de llavors ha elaborat una àmplia varietat de iogurts i postres làctiques. Aquests nous segments de negoci –que s'han externalitzat amb la supervisió de l'empresa– són la raó per la qual Llet Nostra aposta de cara al futur per donar sortida a l'excedent de llet de què disposa, tenint en compte que actualment només la meitat de la llet produïda s'envasa. “Estem desenvolupant nous productes”, va dir Tubert, que, en aquest cas, va insistir que es vol que “cobreixin el mateix perfil de nutrició” que busca l'empresa, “un bon producte”. Un altre dels objectius de futur és l'obertura de mercat cap a França, especialment l'àrea d'influència catalana. Les dificultats per entrar al mercat francès, en què el sector de l'alimentació és estratègic, són un dels punts que Llet Nostra plantejarà a les administracions. Ara, el seu mercat se centra en Catalunya, les Illes Balears i Andorra.
Llet Nostra va néixer el juny de l'any 2003 amb l'objectiu d'aglutinar les explotacions ramaderes catalanes, donar sortida a la seva llet i garantir-ne la supervivència.