Empreses

La nova Assolim Alimentària cobreix un 80% del territori català

FUSIÓ. Les distribuïdores de congelats Himsa i Solé es fusionen amb una facturació de 20 milions d'euros

Les dues famílies controlen a parts iguals la societat, que també integra Europastry

La fusió de les dues empreses de distribució de congelats Himsa i Solé es va portar a terme a principi d'any amb el nom de la nova empresa Assolim Alimentària. Amb la integració dels dos negocis familiars amb molta tradició i pes en el sector de la distribució de congelats es vol enfortir la companyia per fer-la més competitiva. La unió, a més de compartir recursos i capacitat de compra, representa també ampliar la zona de distribució, que cobreix el 80% del mercat català. “Ara cobrim des de la zona de Blanes per la costa i l'interior cap a Terrassa i fins a Salou”, expliquen els dos directius, Toni Rodés i Xavier Castellví, que formen la tercera generació del negoci. “Amb la crisi neixen noves oportunitats i tenim clar que aquest model de gestió funcionarà. Podem vendre productes més competitius a tots els nostres clients.” Les sinergies de compartir estructura permetran optimitzar les rutes que feien per arribar als clients i ampliar l'oferta de productes en què s'havien especialitzat cadascuna de les empreses dins les famílies de productes congelats.

La nova societat que arrenca després de tres anys de feina la configuren a parts iguals les dues famílies, Solé i Castellví, i una part minoritària d'un 2% que presideix Jordi Gallés, propietari d'Europastry, que és alhora el proveïdor amb més pes dins la companyia per subministrar pa, pastes i masses congelades.

Assolim Alimentària inicia aquesta etapa amb una facturació de 20 milions d'euros i una plantilla de 75 persones.

L'empresa subministra verdures, peix, carn, pa, postres, masses congelades, batuts i begudes. “Els productes són de qualitat, amb una tria en origen i tenint cura del processat, l'emmagatzematge i la distribució”, apunta Castellví. Els clients són botigues de barri, forns de pa, càterings o restaurants. S'han especialitzat, amb una cartera de 5.000 clients, a servir també a l'hostaleria independent que no està organitzada en grups de compres. Alguns dels seus clients són restaurants com el de l'hotel Miramar de Barcelona o les cafeteries dels hospitals Bellvitge o Vall d'Hebron.

Fa uns anys que els dos empresaris ja havien ampliat la gamma de productes congelats obrint-se pas en el refrigerat i l'alimentació seca. “Vam pensar que era una bona manera d'optimitzar les rutes i oferir al client tot el que necessita i no haver de fer diferents comandes”, explica Castellví.

la seu, a cardedeu.

El nombre de treballadors no resulta afectat amb la fusió però sí la destinació per anar a treballar. Una part de la plantilla s'haurà de traslladar des de les instal·lacions de Sant Vicenç dels Horts fins a Cardedeu, on es centralitzaran la gerència i els departaments comercials i d'administració. Assolim tindrà la seu a les naus que Himsa ocupa a Cardedeu des del 2005 i mantindrà les delegacions de Sant Vicenç dels Horts per cobrir l'àrea metropolitana i la planta d'Alcover per distribuir a la zona de Tarragona.

Els comercials i proveïdors s'han mostrat “receptius” a la integració de les dues empreses, segons explica la nova direcció. “Hi ha ganes de fer coses perquè en aquest sector també patim i molts han hagut de tancar. A nosaltres ens veuen amb ganes i que afrontem el futur amb optimisme”, apunta Rodés.

El responsable de Solé recorda que els darrers anys ja havien anat fent esforços per adquirir petites empreses que “no anaven bé i amb la crisi es veien obligades a tancar”. El 2012 Solé va comprar una distribuïdora de peix i el 2013 una altra empresa de congelats. Solé va facturar l'últim any 11,5 milions i tenia 42 treballadors. Les vendes d'Himsa el 2013 van ser de 8,5 milions, amb una plantilla de 33 persones.

Les previsions per aquest any són créixer un 5% i superar els 21 milions d'euros per arribar als 23 milions el 2015.

més professionals.

Per aconseguir ampliar resultats l'empresa està fent una aposta en noves tecnologies amb un software que li servirà per millorar l'atenció i la rapidesa en el servei als clients per abastir de les més de 2.000 referències de congelats que ofereixen de fins a 200 proveïdors diferents. “És una gestió complexa, però és la clau per no fallar i tenir una bona previsió amb l'estoc mínim per no picar-nos els dits”, explica Castellví.

Amb aquesta voluntat de professionalització també disposen d'un equip de màrqueting per editar els catàlegs mensuals amb les novetats i productes més adients segons l'època de l'any i un millor assessorament a l'hostaleria per oferir la varietat de productes.

Els dos empresaris, il·lusionats en aquesta etapa, es mostren convençuts que l'associació ha estat la millor opció per fer-se forts i competitius dins el mercat. Assolim, que neix de l'abreviació de les paraules Associació, Solé i Himsa, té l'objectiu d'aconseguir l'excel·lència i el reconeixement dels clients i proveïdors.

Les dues empreses catalanes tenen històries paral·leles. Es van crear als anys 60 i van començar com a distribuïdores de gelats, van ampliar la gamma de productes congelats i van acabar fusionant-se.
Facturació
20 M€
Treballadors
75
clients
5.000

Cellers i gelats Camy

Totes dues empreses van néixer a partir dels cellers familiars. Més enllà de la venda del vi a granel que van iniciar els avis, es va començar la distribució de gelats. Solé neix el 1961 a Esplugues de Llobregat, amb la distribució dels gelats Camy per a l'hostaleria, a la zona del Baix Llobregat i el Barcelonès. Himsa va fer el mateix des de Mataró per arribar a tot el Maresme i més tard al Vallès. Les dues empreses van coincidir als anys setanta en la creació d'una central de compres per a distribuïdors de congelats i no han deixat mai de trobar-se a les convencions de venedors, com la de Nestlé.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia