Economia

EMPRESA

Imperia obre nous mercats a l'Amèrica del Sud

L'empresa amb seu a Riudellots de la Selva vol consolidar la gamma de patés i ‘mousse' de ‘foie grass' dirigida a supermercats que va crear fa un any

La firma exporta el 20% de la producció

L'empresa gironina Progust SL, que comercialitza la marca Imperia Foie Gras, potenciarà aquest 2014 les exportacions i obrirà mercats nous a l'Amèrica del Sud. La firma ven el 20% de la producció a l'exterior i ja té presència en països del continent americà com ara Guatemala, Xile i Mèxic. Paral·lelament, Imperia també vol consolidar la gamma de patés i mousse de foie gras que va crear fa un any i mig i que ven a supermercats amb l'objectiu d'adaptar-se a les tendències de consum derivades de la crisi. L'empresa, que comercialitza productes derivats de l'ànec i l'oca, processa anualment 80 tones de foie gras. Amb seu a Riudellots de la Selva, ha tancat l'any amb una facturació de 2,4 milions d'euros, segons publica l'ACN.

El seu catàleg té una seixantena de referències, entre les quals hi ha elaboracions clàssiques de foie gras (en terrina o bloc), delicadeses, maridatges de sabors (foie gras amb porto i Pedro Ximénez), confits d'ànec, pernils d'ànec i salses.

L'empresa processa anualment 150.000 animals (ànecs i oques). El 70% d'aquests, procedeixen de granges franceses i els restants, d'explotacions de Catalunya i Aragó. A l'hora d'elaborar el foie gras, utilitzen sobretot una varietat d'ànec híbrid, coneguda com a raça Moulard, que és més resistent i proporciona un fetge de més qualitat.

Nascuda el 1996, Imperia Foie Gras s'ha posicionat sobretot en el sector de l'exclusivitat. El 60% de les vendes les fa a botigues i el 40% restant, a restaurants. Els productes amb el segell d'Imperia es poden trobar, sobretot, a xarcuteries especialitzades, botigues selectes, webs especialitzades i clubs de gurmet.

Tot i això, per esquivar el descens de vendes per la crisi, l'empresa també s'ha hagut d'adaptar. Per això, des de fa un any i mig han llançat una línia nova de producte dirigida “a aquell tipus de consumidor més quotidià”, segons concreta l'administrador, Jordi Serra. Es tracta d'una gamma de patés i mousse de foie gras que es ven a determinats supermercats. De moment, hi ha quatre referències (natural, amb vi dolç, amb bolets o amb aranyons). I segons Serra, la intenció de l'empresa per al 2014 és consolidar aquesta gamma.

Paral·lelament, la firma gironina també continua potenciant les gammes més exclusives. De fet, cada any treu al mercat un sabor nou (el 2013 va treure un fetge sencer, amb cinc pebres). Per a aquest any, Imperia Foie Gras ha creat una línia nova de producte fresc per al sector de la restauració, que preveu començar a vendre abans del juny.

LA XIFRA

2,4
milions d'euros
és de quant va ser la facturació del 2013. L'objectiu de l'empresa és augmentar-la un 10%.
400
clients
és la quantitat de què consta la cartera de l'empresa Progust, amb una planta de producció de 2.600 m².


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia