Empreses

Autoequip fa el pas cap a la transformació en taller integral

La primera cadena catalana de centres de manteniment de l'automòbil ja té vint punts de venda a Barcelona i Girona

El futur més immediat està molt lligat a potenciar el client en línia

Els pneumàtics són la base d'Autoequip perquè va ser amb ells com es va començar a gestar una empresa que amb el temps es va convertir en la primera cadena catalana de centres de manteniment de l'automòbil. Els orígens cal buscar-los en un petit taller a Premià de Mar que va obrir el fundador, Rafel Bosch. El negoci anava tan rodat que en pocs anys es va anar ampliant. Primer va ser Pneumàtics Vilassar (1992) i un any després Autocenter Vilassar (1993). L'any 1994 es va incorporar a l'empresa com a director general Carlos Povedano, l'artífex de l'expansió de la firma, que va superar els límits territorials del Maresme per convertir l'empresa en una cadena de centres de manteniment de l'automòbil. Una trajectòria consolidada. Actualment ja té una vintena de punts de venda –amb o sense botiga incorporada de productes per al cotxe– distribuïts a les demarcacions de Barcelona i Girona. El director comercial de l'empresa, Toni Atanasio, afirma que l'establiment Autoequip s'ha anat adaptant a la demanda d'un mercat canviant, al qual la crisi ha afectat de ple. “Hem passat del client que seguia al peu de la lletra el manteniment recomanat del vehicle al client que et porta el cotxe quan ja no pot esperar més”, assenyala, i recorda que més de la meitat del parc automobilístic espanyol té més de 10 anys, “i això es nota”. “La periodicitat en el manteniment de vehicle s'ha anat modificant i els conductors allarguen molt més els terminis”, insisteix. Davant d'aquest nou escenari, en què la demanda de reparació augmenta, fa temps que a Autoequip treballen en l'horitzó de transformar els seus centres de manteniment en tallers mecànics integrals “que tant et puguin canviar les rodes com arreglar-te el soroll que fa el motor”.

Fins ara, Autoequip ja garantia qualsevol reparació al client, però quan es tractava d'una feina referent al motor la donava a fer a un tercer. “En aquest sentit estem formant la nostra plantilla perquè pugui afrontar sense problemes unes tasques molt més diversificades que no pas un canvi d'oli o de líquid de frens”, afirma Atanasio, que destaca que es tracta ”d'un valor afegit” al servei que donen actualment i que els ha fet guanyar “la confiança” dels seus clients.

L'objectiu és aplicar la transformació dels centres de manteniment en tallers durant aquest 2014. “En últim terme volem que la gent vinculi Autoequip amb un lloc on pugui deixar el cotxe tingui el problema que tingui sabent que li podrem resoldre”, assenyala la responsable de màrqueting, Mireia Vàzquez, que considera que bona part de la feina de transmetre als conductors que Autoequip farà la feina de taller correspon als mateixos treballadors, “que hauran d'informar de les noves prestacions i serveis que s'hi oferiran”.

Forta inversió.

Un dels primers canvis assumits per Autoequip ha estat el d'oferir al client la possibilitat de portar el vehicle a la revisió de l'ITV. “El camí cap a un taller integral ha estat molt meditat, perquè demana una forta inversió en maquinària i en formació de personal, però creiem que és la resposta que havíem de donar”, manté Toni Atanasio, que recorda com ha augmentat la competència en el sector del pneumàtic, que representa encara el 40% de les vendes d'Autoequip. Una competència que no dubta a qualificar de “ferotge”. “És una canibalització del mercat, perquè això imposa una rebaixa molt significativa dels preus”, diu, i hi afegeix que la tipologia bàsica dels clients d'Autoequip es divideix entre aquells que s'hi apropen a canviar només les rodes i aquells que demanen que se'ls faci el manteniment de vehicle.

De moment, es descarta l'obertura de més centres. “Volem consolidar la quota de mercat”, comenta Atanasio, que reconeix que la crisi també ha acabat passant factura al sector. “Durant un quant temps la gent va continuar portant el vehicle a reparar amb certa assiduïtat, però en els darrers anys hem hagut de reinventar-nos i flexibilitzar el negoci. “Encara crec que hi ha un excés de tallers i que trigarem una mica de temps a equilibrar l'oferta, perquè està vist i comprovat que no hi ha lloc per a tothom”, comenta el director comercial de l'empresa.

El futur més immediat per a Autoequip està molt lligat a potenciar el client en línia. “El nou web d'Autoequip serà molt més àgil i proper, perquè el client podrà comprar els pneumàtics i demanar pressupost i més endavant podrà adquirir altres productes”, explica Vázquez, que destaca que també està previst que el client contracti a través del web la revisió del seu vehicle. “Volem posar-li fàcil i, alhora, assessorar el client sobre què necessita el seu cotxe”, conclou.

Autoequip va néixer com un local de canvi de pneumàtics i s'ha consolidat com un referent dels centres de manteniment del cotxe. Els canvis del sector han obligat l'empresa, amb seu a Vilassar de Dalt, a adaptar-se a la demanda del mercat i a buscar una diversificació del negoci que comporta la transformació dels seus establiments en tallers integrals
Facturació
21 M€
Treballadors
136
Any de fundació
1988


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia