El món de les postres en pols trepitja fort
Productes Alimentaris Pral SA fabrica una norantena de preparats alimentaris deshidratats sobretot per a les grans cadenes hoteleres
Iogurts, flams, gelatines, natilles, pastissos, xocolata desfeta, batuts, cremes, merengues... Aquests són només alguns exemples de les noranta referències que es poden trobar en el catàleg de l'empresa Productes Alimentaris Pral SA (Pralsa), una firma nascuda a Badalona l'any 1991 i amb seu actual al petit municipi d'Òrrius que investiga, desenvolupa, produeix i distribueix productes alimentaris deshidratats, amb una especial atenció al món de les postres. Amb un èxit, i sobretot un reconeixement notable en el sector, Pralsa orienta el gruix de la seva producció al sector de l'hostaleria amb un 90% de la facturació, “un món on els aliments deshidratats es consumeixen en grans quantitats”. El gerent i director comercial de Pralsa, Eduard Farrés, acaba d'arribar d'un viatge de negocis per potenciar l'exportació de l'empresa. “Els nostres clients principals són les grans cadenes hoteleres de l'Estat, i quan elles han fet el salt al Carib buscant nous mercats nosaltres l'hem fet amb elles”, apunta.
A la fàbrica d'Òrrius, l'única del polígon industrial del poble, Pralsa disposa tant de l'espai necessari com d'un entorn privilegiat enmig de la natura. A les instal·lacions hi treballen dinou persones –amb puntes d'increment de personal en les èpoques de més feina– i es fabriquen 1,5 milions de quilos de producte anuals. “Vam començar com a fabricants de matèries primeres per a l'alimentació humana, sobretot làctics, però aviat ens vam posar a dissenyar fórmules per a productes elaborats que ens obrien noves possibilitats de mercat i ens permetien controlar el procés des del principi i obtenir un valor afegit”, apunta Farrés.
Valor afegit.
Pel que fa a les referències que tenen més bona sortida, Eduard Farrés no dubta a respondre que són precisament les gelatines i les mousses. La innovació constant els ha dut a desenvolupar materials que superin els estàndards del mercat i que donin resposta a col·lectius específics, com és el cas de productes proteics per a esportistes o per a malalts de PKU que no poden ingerir proteïnes i que tenen molt poca varietat d'aliments en el mercat. “Ens adaptem a les demandes dels nostres clients i intentem resoldre les seves peticions”, diu.
El mercat nacional, amb un 80% del total de facturació, continua marcant el present de la firma, que malgrat reconèixer el bon moment pel qual passa el turisme a l'Estat, el seu principal client, comença a buscar nous territoris on donar a conèixer la marca. “Hem fet prospeccions a diferents països amb potencial turístic, però de moment estem treballant en el procés i no hi ha cap àmbit tancat”, diu Farrés, que considera que les zones turístiques del sud d'Europa poden ser una bona opció per anar a buscar nous clients. Tampoc descarta en el futur entrar en el mercat minorista.
El món de les postres en pols trepitja fort