Frigorífics del Moral preveu créixer un 20% en tres anys
L'empresa de Fornells de la Selva distribueix els productes de les principals marques de congelats i gelats entre el canal horeca de les comarques gironines
Frigorífics del Moral, una empresa familiar fundada per Juan del Moral fa més de 25 anys, preveu créixer un 20% en els propers tres anys ampliant la seva gamma de productes i mantenint l'aposta pels productes congelats en primer lloc, els gelats i, en menor mesura, els productes refrigerats i secs.
Ubicada des dels seus inicis a Fornells de la Selva, aquesta empresa és la distribuïdora en exclusiva de Frigo a les comarques gironines i és també a la demarcació la marca de referència de la distribució d'altres fabricants i marques reconegudes, totes dirigides al sector horeca. Fripan, Knorr, McCain, PCS (Productos Congelados Selectos), Dr. Oetker, AudensFood, Unilever Food Solutions i Vins Faura, són noms amb què treballa Frigorífics del Moral. També treballa amb Anedilco, el major grup de distribució de congelats de l'Estat, que engloba 60 distribuïdors de productes com ara verdura, peix, cefalòpodes i carns. Així, de la seva gamma de productes destaquen els congelats, que representen un 38% de la facturació: carn (principalment porc, pollastre i vedella); patates i verdures, peix, marisc i cefalòpodes (calamar, pop, sípia), i precuinats (pasta, pizzes, canelons, plats preparats, aperitius, snacks, croquetes...). El gelat per a gelateries professionals, la restauració i petits supermercats de proximitat suposa el 35% de la facturació, mentre que el ventall de masses (pa, brioixeria i pastisseria) suposa el 22%. La resta, el 5%, correspon a la distribució de productes refrigerats (nates, margarines, maioneses, làctics) i productes secs (olis, sopes/cremes, caldos, pastes, salses deshidratades, purés, postres en pols, així com tot tipus de complements i infusions). En conjunt, 1.360 referències.
Els orígens de Frigorífics del Moral es remunten a l'any 1986, quan Frigo va proposar a Joan del Moral la representació d'aquesta marca a Girona. “En ser gelat, té una estacionalitat molt forta, i per això vam haver de complementar-ho amb el congelat, que dóna estabilitat tot l'any”, explica el fundador de l'empresa. Així, de mica en mica, la firma va anar creixent amb nous fabricants i marques reconegudes.
amortitzar instal·lacions
Joan del Moral explica que els punts forts de l'empresa són l'experiència d'aquests 28 anys, l'aposta per les marques i l'equip que forma l'empresa –que oscil·la entre 38 i 45 treballadors, segons la temporada–. “És molt important que el client se senti assessorat i ben servit”, diu Del Moral, que destaca la relació fluida de l'empresa amb els seus clients i els productes. Actualment, la cartera és de 1.800 clients.
NOVA PÀGINA WEB.
Frigorífics del Moral preveu créixer un 20% en tres anys