Empreses

Hoko multiplica la producció i s'obre al mercat exterior

L'empresa de Mataró de roba tècnica esportiva s'ha especialitzat en dissenys amb microfibra de polipropilè. Vol establir una xarxa de franquícies aquí i a fora

La col·lecció s'ha ampliat fent roba tècnica per a nens, roba interior i mitjons

Hoko és una marca de roba per a esportistes que requereixen equipaments tècnics per sortir a córrer, anar amb bici o fer triatlons. El propietari, Joaquín León, sabia on es posava quan va decidir muntar l'empresa només fa cinc anys. La seva llarga experiència com a corredor i els coneixements del tèxtil portant la producció d'una fàbrica no el van fer dubtar de dissenyar-se la roba que li agradaria portar per sortir a córrer.

Va decidir-se a fer-ho quan li va arribar a les mans la microfibra de polipropilè, un fil sintètic que ofereix elasticitat i resistència.“És una fibra sintètica que té millors característiques que el cotó, perquè manté una temperatura molt agradable, fresca a l'estiu i càlida a l'hivern, que no fa suar i que permet la compressió que necessita l'esportista”, explica. Altres avantatges és que les peces s'assequen amb rapidesa, no provoquen olors i són hipoal·lergèniques.

L'empresa es va crear el 2009 a Mataró i el negoci familiar no ha deixat de créixer, amb la incorporació de la segona generació, i ocupant una plantilla de 12 persones. La facturació el 2013 va ser de 1,2 milions d'euros i la previsió és assolir els 4 milions aquest 2014.

El propietari no amaga que el creixement és de “vertigen” i assegura que la demanda del producte l'obliga a continuar innovant amb noves matèries i articles.“La gent s'ha llançat a fer esport i això no s'atura, sinó que va a més”, apunta. L'exemple més clar el té a l'empresa, on tots els treballadors són esportistes. “Ells millor que ningú saben com vendre i explicar les prestacions de la roba que fem.”

En poc temps Hoko s'ha posicionat entre les empreses més reconegudes que assisteixen a les fires que es fan a les competicions esportives i maratons com la de Madrid de fa unes setmanes. La capital espanyola és la zona on Hoko té més clientela, ja que segons el propietari allà hi ha molta tradició i l'afició a les curses de muntanya.

La clau d'internet.

El volum de les vendes es fa tot a través d'internet, tot i que les col·leccions de roba també es poden comprar a botigues esportives especialitzades o a la mateixa empresa, on tenen un punt de venda al públic.

Fins ara els clients contactaven amb l'empresa per fer les comandes però els pròxims mesos s'obrirà la botiga virtual, traduïda al francès i l'alemany, per augmentar vendes des de qualsevol punt del món. “Tenim una bona eina amb internet, perquè els mateixos corredors parlen de nosaltres als blocs especialitzats. Molts contacten amb nosaltres i ens demanen consell de com equipar-se per fer les curses.”

Les vendes al mercat exterior no han deixat de créixer i les previsions són passar de les 40.000 peces a un volum de 300.000 peces a l'any. La col·lecció s'ha ampliat fent roba tècnica esportiva per a nens, roba interior i mitjons. “Hi ha famílies que tots surten a córrer i ja hi ha competicions infantils i clubs.”

franquícies arreu.

El plantejament de l'empresa és obrir una xarxa de franquícies aquí i a l'estranger. Les botigues previstes d'obrir per aquest any seran a Sabadell, Terrassa, Madrid i a Bilbao. León assegura que al darrere en vindran d'altres a les principals capitals europees, o la possibilitat que el client que fins ara tenia a Miami acabi convertint-se en un punt de venda.

El pla d'expansió obliga a guanyar espai a les noves instal·lacions, amb un magatzem de 1.000 m², que s'ha automatitzat per poder servir amb rapidesa tant les comandes d'internet com per abastir les botigues.

Facturació

1,2 M €

Treballadors

12

Any de fundació

2009

Tade prové de l'abreviació de Tecnologia Aplicada al Deporte, que es va crear el 2009 com a negoci familiar i que ja disposa d'una plantilla de 12 persones.
localització

Tallers a prop de casa

“Creixem aquí o no creixem.” El creador d'Hoko té clar que el seu model de negoci no passa per marxar a fora a produir buscant costos més barats. “És una manera de fer país donant feina a la gent d'aquí.” Amb aquesta filosofia va anar a buscar el teixidor a Malgrat de Mar i a Pineda per fer la confecció, donant feina a una vintena de persones que treballen per a la marca. La inversió en maquinària i la recerca amb els teixits permet treure nous productes. León pensa ara treure complements de la marca, com motxilles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.