Empreses

La fusta alimenta el creixement de Pujolasos

L'empresa osonenca se centra a desenvolupar components i envasos per al sector de cosmètica i encadena creixements del 40%

Àngel Pujolasos prefereix recórrer als silencis i les evasives abans que donar gaires detalls sobre l'estratègia d'expansió que ha seguit l'empresa que dirigeix: “Si et digués el secret, la gent el sabria”, raona. Com a màxim, es limita a dir que no hi ha cap fórmula millor que “una bona estratègia comercial” i “fer la feina ben feta” per explicar les causes que han portat Pujolasos Wood & Pack a créixer un 40% enguany després d'haver crescut un 38% l'any passat.

Aquesta empresa familiar fundada el 1967 a Sant Pere de Torelló ha evolucionat el seu model de negoci fins fer-se una potent aliada per a les firmes del sector de la cosmètica i la perfumeria. Lluny queden els dies en què l'activitat de Pujolasos se sustentava sobretot en el sector del moble. L'empresa en cap moment no ha abandonat la fusta com a material estrella de la seva línia de producció perquè viu en el convenciment que la versatilitat d'aquest material el fa òptim per a sectors industrials que busquen la diferenciació a través de components de valor afegit. Els fets li donen la raó perquè actualment el pes més important de la producció l'acaparen els taps i els envasos (sempre de fusta) i les solucions d'embalatge per a perfums, colònies, cremes i locions.

Concedeix Àngel Pujolasos que “ens hem anat adaptant als nínxols de mercat. Ara tots els esforços els centrem en la perfumeria i la cosmètica, representen més d'un 70% de la nostra producció”. El moble és ja una activitat merament testimonial i la pota petita de l'activitat de l'empresa és “el whisky i el brandy de la gamma premium” Els fabricants de licors del segment mitjà i alt troben en la fusta un complement ideal per casar amb la imatge selecta i alhora natural del producte.

Àngel Pujolasos admet que el plàstic és més econòmic que la fusta però “n'hi ha un cansament. La fusta permet innovar amb colors i formes noves i aporta noves solucions per al disseny. Hi ha un tipus de client que prefereix la fusta perquè dona més valor al producte final”.

Mercats exteriors.

El 62% de la producció se'n va a exportació. Europa és el principal mercat exterior però l'empresa també ven als Estats Units, Dubai, Mèxic i Austràlia. “La indústria farmacèutica i la cosmètica és molt present a França però hi ha molta indústria auxiliar en d'altres països”, explica la tercera generació que comanda el negoci familiar.

De fet, l'exportació havia arribat a absorbir el 73% de la producció però el mercat espanyol ha anat esgarrapant quota. Això és possible en temps de crisi?

“És que la fusta és un material nou i dóna moltes facilitats a les empreses quan busquen coses innovadores i diferents en l'àrea de màrqueting.” És a dir, quan les coses van mal dades i el consum està ensorrat tota ajuda és poca per diferenciar-se i vendre més.

Amb una plantilla de 30 treballadors, la companyia treballa amb Puig, Germaine de Capuccini, Oriflame i d'altres marques que no transcendeixen: “No te'n puc dir més, és secret”, diu Pujolasos.

Sí accepta explicar que hi ha en marxa un ambiciós “pla comercial a tres i cinc anys vista. Més que un creixement de producció, també busquem un creixement tecnològic. Es creixerà en facturació però també en el departament tècnic i de desenvolupament de producte”. Igualment revela que “tenim projectes molt importants per a l'any que ve i per al 2016”. Ara bé, no dóna cap pista sobre en què consisteixen aquests plans i tot el que se li escapa és que, per fer-los possibles, “alguna incorporació segur que haurem de fer”.

Facturació

4 M€

Treballadors

30

Any de fundació

1967

Dels inicials vincles que tenia amb el sector del moble, Pujolasos en conserva poca cosa. S'ha especialitzat en treballar per al sector de cosmètica i perfumeria i els licors premium.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

El banc BBVA participa a la Barcelona KDD, la principal conferencia internacional de científics de dades

Barcelona

Una vintena de restaurants participaran a l’Enfiga’t durant aquest setembre

FIGUERES
economia

La collita de sal del delta de l’Ebre es preveu “molt bona”

La Ràpita
ECONOMIA

Barcelona va superar l’ 1,9 milions de creueristes entre gener i juliol

Barcelona

Set petits productors d’ous ecològics creen la cooperativa La Dotzena

GIRONA

Creixen les iniciatives per fer escalar l’economia als Pallars

Barcelona
Daniel Altimiras
President del centre tecnològic Eurecat

“La pime té encara molt recorregut a fer en R+D+I”

Barcelona

Arquia tindrà aviat la seva versió en banca digital

Barcelona
Agricultura

Arrenca la collita d’ametlla a Lleida amb bona previsió als camps de regadiu

Sarroca de Lleida