Empreses

Un guant per al casc

Helmetdress cerca soci per popularitzar les fundes estampades entre els motoristes

Internet és el primer canal de venda i el 50% de les comandes vénen de l'estranger

Helmetdress és una empresa catalana nascuda fa uns vuit anys al voltant d'una idea: les fundes estampades per decorar i protegir el casc. En aquests anys, aquest original producte s'ha anat perfeccionant fins a aconseguir una funda que s'adapta com una segona pell i amb totes les garanties a qualsevol tipus de casc, tant de moto com d'esquí. També s'han explorat les diferents possibilitats de comercialització i s'han sondejat els mercats més inversemblants. Ara, el fundador de la marca, Jordi Ylla, pensa que ha arribat el moment de fer un salt per donar més visibilitat al seu producte i cerca company de viatge. “Tinc un bon producte ja madurat i tinc el know-how”, diu Ylla, que també és l'únic empleat de la firma.

Per ell passen totes les decisions de disseny, fabricació, màrqueting i comercialització. Ha de dividir el seu temps entre preparar comandes i analitzar possibles aliances estratègiques amb altres marques. Allò que ha estat un avantatge per consolidar un producte a partir de criteris de qualitat i servei a mida del client, en aquests moments és un inconvenient perquè està limitant el creixement. Ylla vol compartir aquesta nova etapa amb una firma de l'àmbit de la distribució, de la moda o del disseny amb la qual sintonitzi en la manera de fer evolucionar Helmetdress.

La coberta esfèrica per al casc va néixer el 2006 i el detonant va ser un “i si féssim?” que no es va quedar en el calaix. Ylla explica que inicialment era un element de protecció -per evitar les ratllades- que podria portar elements de seguretat passiva -bàsicament components reflectors-. Però ràpidament es van identificar les seves potencialitats com a element per personalitzar el casc de manera original i barata o per significar el seu portador tot cercant la identificació amb determinats col·lectius: equips esportius, tribus urbanes, etc. D'aquesta manera s'han llicenciat marques com ara el FC Barcelona o s'han comprat dissenys de creadors catalans coneguts. Però el principal reclam per a la venda és el disseny personalitzat: “En dos dies puc donar resposta a una comanda”, diu amb orgull Ylla. Una part són particulars que fan un encàrrec, per l'aniversari d'una persona per exemple, o grups que volen una funda commemorativa per lluir en una celebració. Però també hi ha empreses i institucions que fan comandes per incloure les fundes de casc Helmetdress entre els seus productes de marxandatge. Però les vetes de mercat són molt variades: s'han fet fundes personalitzades per al casc dels enxanetes de les colles castelleres o plenes de calaveres per als motoristes de les Harley Davidson.

Internet és el principal canal de venda (factura uns 100.000 euros l'any) i el 50% de les comandes vénen de l'estranger.

L'evident paral·lelisme entre Helmetdress i el tapaboques tubular de la marca Buff no enutja Ylla. Ans al contrari, tot i les diferències, Ylla té aquesta marca d'Igualada com un referent per fer créixer la seva marca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia