Empreses

Aprendre francès per esquivar la crisi

L'empresa familiar Bundó Display, especialitzada en el disseny d'expositors, compensa a França la caiguda de vendes a l'Estat

Amb una caiguda de les vendes d'entre el 18% i el 20% al mercat espanyol, les opcions de Bundó Display per salvar la situació implicava obrir nous mercats. La firma familiar especialitzada en el disseny i producció d'expositors per a marques ja havia fet alguna venda puntual a l'estranger, però el 2007 va fer un salt definitiu a França i avui aquest mercat ja representa el 35% de la facturació. “És un mercat més madur, amb projectes de més volum i on els clients són més fidels si ets bo”, expliquen els germans Marc i Pau Bundó, membres de la tercera generació empresarial.

El recorregut del mercat francès, hi afegeixen, “encara és alt” i no descarten que en un futur la major part de les seves vendes es concentrin al país veí. “Les empreses d'aquí no sempre entenen que França ha de ser el nostre mercat natural”, diu Marc Bundó. A més, la crisi ha generat un excés d'oferta i un ajustament de preus al mercat local, “i això ens ha fet perdre l'interès, no volem competir en preu, el que volem és oferir-nos com un soci per als fabricants, aportant-los qualitat i acompanyament durant tot el procés de llançament”, afirmen.

L'empresa participa en uns 300 projectes l'any, bàsicament llançaments de nous productes –alguns a escala mundial– per a sectors diversos com per exemple la perfumeria, la cosmètica, la confiteria o els productes farmacèutics. Amb la crisi, però, el nombre i sobretot el volum dels projectes han quedat afectats per la menor inversió dels fabricants, “tot i que l'empresa ha aguantat sense plantejar cap acomiadament”, expliquen.

Actualment la companyia té divuit empleats a les oficines -que traslladarà en breu del centre de Barcelona al parc Arboretum de Cornellà de Llobregat, a un espai més gran i amb una àrea reservada per a laboratori d'idees– i una quinzena més a la planta de muntatge que té a Sant Fruitós de Bages.

La previsió de facturació per a aquest 2014 és de 6,3 milions d'euros, encara per sota dels nivells d'abans de la crisi, “tot i que si no haguéssim fet el salt a França ho hauríem tingut molt més difícil per sobreviure”, expliquen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA
Tribuna

Inquebrantables: la lluita per la permanència en un món fugisser

PROFESSOR ECONOMIA I EMPRESA UNIVERSITAT DE GIRONA, EMPRENEDOR I EXPERT EN GESTIÓ DE CRISI I DESENVOLUPAMENT DE NEGOCI

Finances amb consciència

Barcelona
Laia Arcones
Fundadora Instituto Más Mujeres nominada Top 100 Mujeres Líderes i designada LinkedIn Top Voice 2024

“A les dones se’ns penalitzen més les errades a la feina”

Barcelona

L’aposta solidària de Lleal Tulsà

Girona