L'‘outlet' de Viladecans atraurà pocs turistes
L'outlet que l'empresa Neinver construirà a Viladecans atraurà poc turisme. És una de les conclusions de l'estudi del Departament d'Empresa i Ocupació, que calcula que un cop el centre comercial estigui consolidat, els turistes i els visitants d'indrets més llunyans “podrien arribar a representar fins a un 30% de la facturació”. El 80%, en canvi, provindrà de visitants propers, que triguin a arribar-hi una hora com a molt. El 50% dels clients vindran d'una àrea amb un desplaçament comprès entre els 16 i els 30 minuts. 3,6 milions de persones viuen a menys d'una hora de Viladecans. Respecte de l'impacte que l'outlet pugui tenir sobre l'oferta comercial existent, la Generalitat creu que “els efectes de disminució poden ser més grans en els centres comercials del canal habitual de l'àrea d'influència prevista que no pas en el comerç detallista”.
ERC de Viladecans considera que aquest informe “desmunta un dels principals arguments de l'Ajuntament per justificar el centre comercial”, amb referència al baix nombre de forans que atraurà l'outlet, a diferència de la Roca Village, en què un 60% dels compradors són turistes. Segons la candidata a les properes municipals, Bàrbara Lligadas, “aquest informe confirma els pitjors temors dels comerciants de Viladecans i les poblacions veïnes, ja que posa en risc un model de comerç de proximitat”.