El govern vol sis nous pols econòmics al Baix Llobregat
El pla director urbanístic del delta del Llobregat proposa sis àrees entre Sant Boi, Viladecans i Gavà
Es combinarien els usos terciaris, hotelers i industrials amb la protecció mediambiental
La Generalitat planteja la creació de sis noves zones per a activitats econòmiques de caire industrial, terciari, turístic i hoteler als municipis de Viladecans, Sant Boi i Gavà, tots al delta del Llobregat. La direcció general d'Ordenació del Territori i Urbanisme ha fet públic un avançament del pla director urbanístic (PDU) del delta del Llobregat, en què proposa combinar l'atracció d'activitat econòmica amb una major protecció dels valors naturals deltaics.
El document estableix les directrius per ordenar 696 hectàrees a la zona que fa uns quants anys la Generalitat va oferir als promotors del complex Eurovegas. Els sis sectors on es crearien aquests pols d'atracció sumarien 230 hectàrees. Ja fora de l'àmbit econòmic es vol garantir la protecció de 312 hectàrees de la zona del Remolar-Filipines. La voluntat és mantenir el sòl no urbanitzable per assegurar i ampliar el connector ecològic situat entre el parc agrari i el litoral.
Les àrees més grans correspondrien a Gavà, ja que es proposa dos sectors a la zona dels Joncs, de 80,3 hectàrees, i a la Marinada, de 50,2 hectàrees. Els Joncs, a tocar de la C-32, es destinaria a activitat econòmica i equipaments, i la Marinada, al costat de l'autovia C-31, seria per a ús turístic i hoteler.
A Viladecans, l'activitat es dividiria entre Can Sabadell, un espai de 46,8 hectàrees a prop de la capçalera de la pista principal de l'aeroport, i el Serral Llarg, de 16,2 hectàrees. Can Sabadell encabiria activitats terciàries i industrials de suport a l'aeroport, mentre que el Serral Llarg, on s'han volgut instal·lar un camp de golf i el Barça Park, seria per a ús hoteler i turístic vinculat als equipaments esportius de l'altra banda de l'autovia C-31.
Limitar un espai
Finalment, a Sant Boi la nova activitat econòmica quedaria dividida entre una zona de 19,5 hectàrees a llevant i les 17,4 de l'antic híper. Al primer sector, a l'altura del nou vial d'enllaç entre l'A-2 i la C-32, la Generalitat proposa una combinació de sòl residencial i d'activitat econòmica. El segon sector estaria destinat a ús terciari i industrial de suport a l'activitat aeronàutica.
L'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, va valorar ahir que “aquest document és molt important perquè es pot limitar un espai que està sempre a l'expectativa”. Aquest pla posaria fre a la possibilitat d'un nou Eurovegas i, segons Ruiz, concentrarà l'edificabilitat en dues zones molt concretes. Un dels avantatges de la proposta de la Generalitat és que “una part molt important del sòl d'equipaments, zona agrícola i zones naturals passaria a ser públic, cosa que permetria garantir que pervisqui de la mateixa manera que està ara”, va afirmar Ruiz.