Economia

Motor

La UGT continua manant a Seat

El sindicat és el més votat a tots els centres de treball i revalida la majoria absoluta a Martorell

El cens ha crescut en quatre anys en 1.043 treballadors, un 8,2%, per la contractació per l'Audi Q3 i l'èxit del Seat León

Destronar el rei no és fàcil. Per bé que ho han intentat, la UGT continuarà sent el principal sindicat en el més gran comitè d'una empresa industrial del país, el de la Seat, que té 121 delegats i representa més de 14.200 treballadors, dels quals més d'un miler votaven ahir per primera vegada. A Martorell, amb 10.200 treballadors, i al comitè intercentres, la UGT va revalidar la majoria absoluta en uns resultats “històrics”, segons el president del comitè d'empresa, Matías Carnero.

Malgrat que a Catalunya la UGT és, en nombre de delegats, la segona força darrere de CCOO, a Seat aquesta no hi té res a fer. I menys en aquesta última convocatòria, en què les fortes discrepàncies internes han jugat contra CCOO i a favor de la USOC, que ha presentat candidatura amb un grup d'escindits que s'hi van afiliar.

Amb el recompte de vots, la UGT va aconseguir la majoria de delegats tant al centre de treball de Martorell (25 contra 7 de CCOO, 5 de la CGT i 4 de la USOC-STS) com al de la Zona Franca (11 delegats contra 7 de CCOO, 3 de la CGT i 2 de la USOC-STS), a Gearbox (11 de la UGT contra 6 de CCOO i 6 de la CGT), al centre tècnic (on la UGT repetia la majoria absoluta amb 13 delegats, contra 6 de CCOO i 2 del Sindicat de Quadres i Comandaments) i al centre de recanvis (amb 7 delegats per a la UGT i 6 per a CCOO). Al comitè intercentres, la UGT manté la majoria absoluta, amb 7 delegats, 3 de CCOO, 2 de la CGT i un de la USOC-STS.

Malgrat el clar lideratge, que, segons Matías Carnero, suposa “un reconeixement dels treballadors a la bona feina dels darrers quatre anys”, la voluntat del sindicat és negociar amb les diferents forces. A més, hi haurà feina per fer. Entre els reptes per als pròxims quatre anys, destaca la capacitat per atraure la producció d'un nou model que garanteixi l'estatus de centre treball ben situat dins el grup i negociar un conveni col·lectiu renovat.

El qui diuen que ha de ser el relleu de Josep Maria Álvarez al capdavant de l'organització a Catalunya, Matías Carnero, continua fent bé els deures a la Seat i de ben segur que la companyia estarà satisfeta de mantenir de nou la interlocució amb un comitè amb qui té més coincidències que no pas xocs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.