L'exportació ja representa el 15% de la facturació d'Alma en només un any
La marca de tes i infusions del distribuïdor gironí Coffee Center ha tret al mercat una nova gamma d'infusions i un envàs ecològic 100% reciclable
La marca gironina de tes i infusions Alma ha aconseguit aquest darrer any el que ja feia temps que estava buscant, que és vendre els seus productes a l'estranger. En només un any, Alma ha entrat en mercats com ara el Regne Unit, Polònia, França, Grècia, Tailàndia, la República Txeca i el Perú fins al punt que ara ja el 15% de la facturació, que el 2014 va ser de 2,4 milions d'euros, correspon a exportacions. El punt d'inflexió, va ser, segons el director gerent de l'empresa, Jordi Pou, la fira Alimentaria, al mes d'abril, “quan es van disparar les vendes a l'empresa”. “Ja havíem fet un treball anterior, però l'Alimentaria ens va ajudar a consolidar-nos”, va dir.
I amb vista a aquest any, l'empresa vol continuar impulsant les vendes a Catalunya i a l'Estat espanyol, però també seguir creixent a l'exterior “perquè ara sabem que pel que fa a imatge, productes i presentació estem ben posicionats en el mercat europeu”. Entre els nous mercats que tenen previstos per a aquest any hi ha Portugal, Mònaco, Bèlgica, Alemanya, el nord d'Itàlia i –intentaran– els països nòrdics. Ara fa unes setmanes els responsables d'Alma van ser a la fira alemanya Biofach i van sortir molt satisfets de la resposta del públic “perquè allà valoren molt la qualitat i els productes ecològics; coneixen la Costa Brava i els cridàvem molt l'atenció”.
Alma va néixer el 2010 de la mà del distribuïdor gironí Coffee Center, amb seu a Aiguaviva. D'ençà d'aleshores, la marca ja té 54 referències al mercat. De fet, fa només quatre mesos van treure una nova gamma d'infusions, Mediterrania Experience, elaborades “a través del maridatge de matèries primeres d'origen mediterrani”. “Volíem crear infusions que recordessin els elements típics de la Costa Brava: el mar, la terra i l'aire”, va explicar Pou, que suggereix que quan es consumeixin “es tanquin els ulls perquè s'aguditzin els sentits”. L'empresa també ha tret al mercat un envàs ecològic cent per cent reciclable.
Tot i que Alma fa quatre anys que és al mercat, fins fa dos anys la fabricació dels productes es feia a través d'una empresa externa. Ara es fabrica a Aiguaviva mateix i ja hi ha dues línies de producció. Trobar maquinària per envasar els tes i les infusions en format piramidal per a una empresa petita no va ser gens fàcil, segons assegura el director gerent, i després de diferents visites infructuoses a diferents ciutats de l'Estat però també de l'estranger, van decidir adaptar-ne –no hi havia res al sector– a les seves necessitats. Alma té diferents formats per a diferents sectors: Luxury (horeca), Home (llars) i Mix (hotels i restaurants).
Entra al mercat de la venda automàtica per a oficines
Alma ha fet un salt cap al sector de la venda automàtica i ha tret al mercat una màquina autoservei pensada per a oficines i despatxos. Tot i que no es presentarà fins a l'abril, a la fira de referència del vending, que se celebra a Madrid, els responsables de l'empresa ja n'han instal·lat una seixantena en diferents empreses, escoles i hospitals. “És la primera màquina d'Europa de venda automàtica de sobres de tes i infusions”, explica Pou, que assegura que la companyia està formada per un grup de gent que s'entusiasma amb les idees i que “som capaços de posar-les en pràctica”. La màquina ha estat batejada com a Almapas i té set sabors diferents, funciona sense electricitat i pel preu d'un euro dispensa una capseta on hi ha tres sobres del gust escollit. L'empresa distribueix també tot el material necessari per fer-se la infusió a l'instant.