A l'adjudicatària del túnel del Pertús no li surten els números
No passen prou trens pel tram transfronterer de la línia d'alta velocitat perquè TP Ferro (ACS i Eiffage) pugui complir el seu pla de negoci. S'esperaven uns seixanta trens de mercaderies i passatgers, i només en passen una quinzena. Davant la dificultat de tornar els 400 milions que van demanar als bancs per fer l'obra (44 km de via i el túnel del Pertús), l'adjudicatària va presentar preconcurs de creditors el 16 de març passat. La ministra Ana Pastor ha circumscrit el problema a un tema de refinançament i confia que amb la millora de l'economia es puguin superar les dificultats.
Però des del Departament de Territori es posa l'accent en la importància que, quan la iniciativa privada fa unes previsions basant-se en el compliment d'un calendari d'obres públiques, l'administració respecti els seus compromisos, perquè es posa en joc la viabilitat del projecte. El secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, hi veu paral·lelismes amb el cas dels accessos al port de Barcelona: “Si Hutchinson fa una inversió de 600 milions, és perquè compta que es faran unes obres del corredor del mediterrani que permetran que les mercaderies surtin de la terminal per tren o carretera. Per sort, s'ha corregit”, diu.