Economia

Itinerànnia va creixent en senderistes i facturació

Els usuaris de la xarxa de camins del Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà van deixar l'any passat en les agències i els establiments del territori 3,3 milions d'euros, un 3,5% més que el 2014

Els serveis i els usuaris de la xarxa de senders Itinerànnia, així com la facturació que generen, no paren de créixer. Quant a productes, el ventall que hi ofereixen els operadors i agències ha passat dels 91 que hi havia el 2013 als 133 del 2014, segons les dades facilitades ahir pels responsables de la xarxa, que abasta les comarques del Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà. Pel que fa a usuaris (només els que hi arriben a través d'operadors i agències), s'ha passat de 4.772 a 4.946, i la facturació estimada de l'any passat es va situar en 3.351.000 euros, un 3,5% més que l'any anterior. A banda de les agències, de la despesa que fan aquests senderistes se'n beneficien al voltant de 400 establiments de les tres comarques. Adriana Ramon, coordinadora d'Itinerànnia, va presentar ahir aquestes dades, acompanyada dels presidents dels consells comarcals de la Garrotxa i el Ripollès, Joan Espona i Miquel Rovira, i del vicepresident del Consell de l'Alt Empordà, Joaquim Felip.

El perfil del senderista que camina per aquesta xarxa de 2.500 quilòmetres és un home o una dona de 55 anys o més edat, europeu (sobretot, britànic, francès i holandès), amb estudis superiors, respectuós i interessant en l'entorn i el seu patrimoni cultural, i d'un poder adquisitiu mitjà-alt. Solen estar-s'hi una mitjana de 4,25 nits. Atès aquest retrat, s'entreveu que un repte per a Itinerànnia és el mercat català i espanyol, uns països sense tanta tradició d'aquest tipus d'activitat. Un altre objectiu –van assenyalar– és ampliar la xarxa a les comarques veïnes de tots dos costats dels Pirineus.

Al marge del tipus de senderista esmentat, es calcula que unes 65.000 persones usen la xarxa sense passar per agències. Es tracta sobretot de gent del territori, interessada principalment en rutes d'una jornada. En aquest sentit, diversos ajuntaments han demanat a Itinerànnia que es dissenyin més rutes circulars, amb inici i final als seus pobles.

Una ruta de vuit dies per 1.195 euros

Un exemple dels productes que tenen d'escenari la xarxa Itinerànnia és una ruta de vuit dies entre Molló i Besalú, que ven l'operador britànic Inntravel. Costa 1.195 euros per persona i inclou la pensió completa i el trasllat dels equipatges. L'agència porta els senderistes fins a Molló, on passen la primera nit. Els dies següents, després d'una bona caminada, dormiran a Beget, Oix, Olot, Santa Pau (dos dies) i Besalú. Des d'aquest poble la mateixa agència es cuidarà de tornar-los als seus llocs d'origen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TURISME

Els creuers amb Barcelona com a base baten rècords i ja són un 83% dels que arriben

Barcelona
ECONOMIA

100 milions d’euros en set anys per millorar l’ocupació juvenil a Barcelona

Barcelona
ECONOMIA

Confirmats 25 focus més de llengua blava i s’arriba a un total de 71

Barcelona
societat

Inaugurat el centre d’interpretació de la fruita de Catalunya

Lleida
Economia

Apartur recorrerà a la UE contra l’eliminació de llicències de pisos turístics a Barcelona

Barcelona
Economia

Barcelona pujarà al màxim el recàrrec de la taxa turística, fins a 4 euros per nit

Barcelona

El port de Mataró, l’espai on no hi cap ni una agulla

Mataró
ECONOMIA

L’aeroport d’Alguaire acull simulacions de rutes logístiques amb drons

Lleida
Energia

La hidroelèctrica de Sant Quirze de Besora serà pública a partir del 31 de juliol

Sant Quirze de Besora