Seat surt de pèrdues i obté els primers beneficis operatius des del 2008
Seat comença a veure la llum després d'un llarg túnel que s'ha allargat més de set anys. La companyia automobilística ha tancat el primer trimestre de l'any amb un benefici operatiu de 33 milions d'euros, contra els 36 milions d'euros de pèrdues que va obtenir el mateix període del 2014. L'últim trimestre que Seat va tancar amb un benefici operatiu es remunta al 2008, i el 2007 va ser el darrer exercici que el fabricant va tancar en números verds.
La millora dels resultats s'explica en bona part per l'augment de les vendes de la marca durant aquests primers mesos de l'any. En concret les vendes han sumat un 15% fins als 138.000 vehicles, amb una especial alça del Seat León, la nova estrella comercial de la marca. El tipus de canvi i la baixada de l'euro ha beneficiat també el fabricant en les seves vendes a fora.
Però a pesar de les bones notícies i de l'impuls de la marca dins de VW (que tanca el primer trimestre amb un augment del benefici net del 19%), dies enrere el president de Seat, Jürgen Stackmann, declarava respecte a l'increment de vendes del primer trimestre: “Hem de ser curosos i estar alerta a l'evolució dels mercats.”