Xarxes socials per esmorteir el cop
Blanco y Negro es fa fort en nous canals i recupera l'organització d'actuacions
en la discogràfica de l'Estat més seguida a Youtube
Que la indústria musical ha viscut una revolució en la darrera dècada i mitja no és cap secret. La irrupció de nous canals digitals per escoltar música i la pirateria han provocat un sotrac per a les discogràfiques. La venda de discos ha caigut al voltant d'un 70%, cosa que ha obligat les empreses del sector a adaptar-se per resistir.
Aquest és el cas de Blanco y Negro. La discogràfica fundada a Barcelona fa més de trenta anys va arribar a facturar, en els moments de màxima expansió del sector, fins a 22 milions d'euros. Una xifra que està ben lluny dels cinc milions d'euros de vendes registrades l'any passat.
El fundador de Blanco y Negro, Fèlix Buget, deixa clar que la situació ha estat complicada a tot el sector. En primer lloc, diu, perquè no ha estat una evolució voluntària per a les companyies, sinó condicionada pel que qualifica com “la dictadura de la tecnologia”. A més, remarca que, en el món digital, no hi ha regles del joc i els canvis en els canals i en les maneres de treballar són constants. “Fa uns anys tothom apostava per les descàrregues i ara estan en total regressió”, constata.
Adaptació.
A més de recuperar l'organització d'actuacions, l'empresa discogràfica ha fet una aposta pels nous canals de promoció i les xarxes socials. Un exemple és la seva pàgina de Youtube, que s'ha convertit en la primera d'una discogràfica espanyola que aconsegueix sobrepassar el milió de seguidors -és la tercera de tot Europa-. D'aquesta manera, el canal de Blanco y Negro a Youtube s'ha situat entre els cinc amb més subscriptors de tot l'Estat espanyol.
“Nosaltres sempre hem defensat la imatge de marca com a segell de garantia de la qualitat”, explica Buget. Abans, diu, es feia a través de les falques a la ràdio o els anuncis a la televisió i a la premsa escrita. I ara s'ha traslladat al canal de Youtube, on s'apleguen vídeos dels diferents artistes amb els quals treballa la companyia. Segons Buget, s'ha aconseguit crear una imatge d'equip, cosa que ha ajudat a la promoció. També hi ha tingut alguna cosa a veure l'especialització de la discogràfica en la música dance.
De fet, segons Buget, la discogràfica ha vist com baixava la facturació, però no el nombre de gent que escolta la seva música. La diferència, diu, és que ara ho fan majoritàriament a través de canals dels quals s'obtenen retorns i marges molt més petits als tradicionals. I això, conclou, obliga a ser més actiu i a aprofitar qualsevol oportunitat d'acostar-se al públic.
Xarxes socials per esmorteir el cop